SKRIVET: 2009-06-05, kl 12:44:58 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Tandläkarbesök

Idag gick jag upp redan klockan 07:33 för att jag skulle hinna göra iordning mig och ta bussen till tandläkaren som gick 08:21. Jag kom in i tid, fick som vanligt sitta och vänta i väntsalen för att tandläkaren till slut skulle komma och ropa upp mitt namn så jag kunde göra det jag kom dit för att göra. Till slut, 5 minuter sagt tid kom Margareta och ja gkunde komma in. Jag förstår inte varför tandläkarna alltid skall komma 5 minuter för sent. Galet egentligen, lägger de in någon sorts paus mellan pationeterna för att de skall kunna ta en snabbkaffe eller vad gör dem? Sitter dem på rummen och väntar, rickar in exakt 5 minuter efter satt tid med ett tidtagarur. Det hade ju varit något. I alla fall dyker de där 5 minutrarna upp väldigt, väldigt ofta när man besöker dem. Jag fick bort min räls i underkäken (Läs: Nu slipper jag åka på räls, nu går jag vanligt på banan) och sedan satte de fast en annan grej bakom tänderna som skall sitta minst 10 år (Läs: 10 år!!!) för att tänderna inte skall leta sig tillbaka till deras ursprungliga läge. Jag fick polerat tänderna, slipat tänderna. Jag fick ta röntgenbilder och jag fick göra avtryck som före och efter modeller på mina tänder. Jag gillar resultatet skarpt!

Eftersom jag skall åka till USA sedan i September med och försökringen inte täcker vanliga hål i tänderna tänkte jag lägga in ett besök i juli, det är relativt sent och jag hinner boka ny tid om jag skulle ha hål eller liknande. Pratade med Margareta också och hon höll med om att jag borde ta ett nytt besök. Jag åkte hem en snabbis för att hämta min kalender som jag glömt, måste ju ha den för att se när jag skall jobba och när jag inte skall göra det. Men när jag kom tillbaka 10:13 hade de stängt tandläkaren pga. utbildning. Ingen som kunde sagt något. Så där fick jag gå ut tillbaka genom svängdörrarna med svansen hängande mellan benen.


Julia

Ne jag tänkte inte på det. Jag har haft mina piercingar så länge så jag märker inte längre att jag ahr dom så sts ringde mig och frågade om jag var villig att ta ut dom eller inte.



Jag lär inte heller komma in där. men tur att man kan söka både på betyg och högskoleprov. Jag kommer nog söka på alla högskolor som har den linjen för jag vill verkligen gå dt :)



Såg att du hade tagit studenten :D Hade du roligt? Jag vill med ta studenten nu!! :p



PUBLICERAT: 2009-06-06, 01:03:09 | URL: http://juliasresa.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: