SKRIVET: 2009-06-29, kl 11:31:55 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Tiden flyger förbi

Visst var det nyss Jul?!
Eller är det bara jag som tycker tiden bara flyger iväg?
Det kändes som om det inte alls var länge sedan som jag började 3:an, inte alls länge sedan som jag letade efter mina vinterkängor, eller när jag skulle söka sommarjobb första gången. Det sistanämnda är nu ett år sedan. ETT ÅR! Hjälp vad tiden gått snabbt, den bara flyger iväg. Snart sitter jag där, 80 år gammal på min veranda i en fin hamock jag har införskaffat mig. Tänker tillbaka på livet, mina minnen, mina barn och allt jag fick men också det jag aldrig fick. Jag läser en bok, dricker te och bara är. Bara finns, bara andas, bara lever. Jag bara är helt enkelt. Tittar ut över det böljande landskapet och hör mina barnbarn leka i trädgården samtidigt som jag har en kaka bakad i ugnen och dess doft lämnar lite över till fantasin. Kanske kommer min dröm gå i uppfyllelse, eller inte. Så mycket som sker runt omkring oss nu, förändringar, både bra och dåliga, nya människor, nya möjligheter och nya mål. Vem vet var jag är om 60 år. Det är en lång bit kvar, för lång för att
 
Snart lär jag sitta där på min gamla hamock och se ut över något landskap och tänka tillbaka på alla mina goda dagar, alla mina minnen, 80 år gammal (Läs: Det är åtminstone så jag tänker mig det).

Iaf. nu är det ett halvår kvar till Jul. I den här farten lär det ju bli jul nästan redan i morgon. Så, god jul allesammans.
 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: