SKRIVET: 2009-06-30, kl 01:52:49 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Underbar kväll med underbara vänner

Jag åkte in med bussen i den stekheta värmen som var. Jag tror faktiskt till och med att bussen var varmare än temperaturen utanför, kvavt och min panna och rygg dröp av svett när jag steg av bussen på Heden. Ringde Michaela som var med sin kompis Emma. De var i stan och tog en drink på Stora Teatern så jag tog mitt pick och pack och gick dit. Satte mig ned en stund innan jag gick för att köpa en drink. Caprinoschka eller någonting i den stilen hette den och relativt god, men inte någonting jag kommer att beställa om igen. Vi pratade och hade väldigt mysigt där vi satt långt in på  serveringen bland vuxna, vid ett träd, parallellt med kanalen. I skugga, lagom värme. Perfekt.

Efter det gick vi vidare till Hemköp där vi skulle inhandla frukt och grädde. Dock orkade vi inte skära upp frukten då vi kom hem till Linnéa så vi skippade frukten och grädden. Istället riktade vi in oss på lösgodiset och naturgodiset. Tog bussen till Linnéa, träffade Rebecca mer tjit tjat på bussen. Därefter kort promenad tills vi kom hem till Linnéa, vackert väder, avsides, ännu mer skvaller, tjöt och tjejsnack. Därefter kom även Kristina som hade med sig Kitas sad but true. Åter en underbart rolig film. En riktigt mysig dag!

Det ända dåliga var att vi missade bussen hem så att jag missade min sista buss. Ringde pappa som så otroligt snällt kom och hämtade mig. Världens underbaraste pappa! Älskar dig, (Läs: jag vet att jag använder frasen för lite.)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: