SKRIVET: 2009-05-07, kl 18:04:58 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Avundsjuk.

Jag är så avundsjuk, jag är så avundsjuk!

Jag vill så väldigt gärna bli matchad med en bra familj nu! Jag vill känna upphetsningen om att läsa vad de heter, hur gamla de är, hur de bor, var de bor och vad de gillar. Jag saknar nervositeten om att "idag kanske familjen ringer". Jag blir så avundsjuk när jag läser alla andras bloggar om hur glada och lyckliga de är när de berättar om familjerna. Vilka underbara, mysiga och varma familjer de har fått. Hur båda ser fram emot avresan och ankomsten. Jag önskar ibland att jag kunde skaka om klockan och göra så att jag fick se min framtid, se hur mitt år kommer bli. Se mina olika valmöjligheter. Jag vill vara Alice Cullen i serien Twilight. Jag vill, jag vill, jag vill!! Men mest av allt låter jag lite som en snorig bortskämd liten tös som inte får det godis hon vill ha...


Mathilda

Hej! Tack för dina fina ord! Till dina frågor: Det jobbigaste när jag kom hit var att komma in i allt. Man är trött från alla nya upplevelser. Allt är nytt, inget är som vanligt och det gör en riktigt trött och slut. Trots det så måste man lägga in den högsta växeln och vara social, glad och positiv för att göra ett gott intryck på familjen. Det gör en helt slut. Är man som jag blyg också så tar det extra på krafterna. Det är en jobbig första tid men kommer man över det så blir det bara bättre. Jag har haft tur och inte haft så mycket hemlängtan. Men när jag haft det försöker jag att hitta på roliga saker så att jag kommer på andra tankar. Skaffa skype om du inte redan har det. Ett perfekt sätt att hålla kontakt med nära och kära :) Jag hade tur, mina barn var väldigt snälla redan från början och testade mig inte så mycket. Trodde jag men sen märkte jag att de kanske gjorde det i alla fall. Som att om jag sa nej så fortsatte de att tjata, men då stod jag fast vid mitt nej så de inte trodde att de kunde tjata sig till ett ja. Hitta på roliga saker med barnen redan från början och prata med dina värdföräldrar så du vet regler och vad barnen får och inte får göra. Det hjälper! Hoppas det var svar på dina frågor! Hör av dig igen med fler om det kommer upp några :) Lycka till! Kram



PUBLICERAT: 2009-05-07, 20:01:39 | URL: http://mathildaaupair.blogg.se/
Mathilda

Hej! Tack för dina fina ord! Till dina frågor: Det jobbigaste när jag kom hit var att komma in i allt. Man är trött från alla nya upplevelser. Allt är nytt, inget är som vanligt och det gör en riktigt trött och slut. Trots det så måste man lägga in den högsta växeln och vara social, glad och positiv för att göra ett gott intryck på familjen. Det gör en helt slut. Är man som jag blyg också så tar det extra på krafterna. Det är en jobbig första tid men kommer man över det så blir det bara bättre. Jag har haft tur och inte haft så mycket hemlängtan. Men när jag haft det försöker jag att hitta på roliga saker så att jag kommer på andra tankar. Skaffa skype om du inte redan har det. Ett perfekt sätt att hålla kontakt med nära och kära :) Jag hade tur, mina barn var väldigt snälla redan från början och testade mig inte så mycket. Trodde jag men sen märkte jag att de kanske gjorde det i alla fall. Som att om jag sa nej så fortsatte de att tjata, men då stod jag fast vid mitt nej så de inte trodde att de kunde tjata sig till ett ja. Hitta på roliga saker med barnen redan från början och prata med dina värdföräldrar så du vet regler och vad barnen får och inte får göra. Det hjälper! Hoppas det var svar på dina frågor! Hör av dig igen med fler om det kommer upp några :) Lycka till! Kram



PUBLICERAT: 2009-05-07, 20:02:57 | URL: http://mathildaaupair.blogg.se/
Julia

Men du kommer känna direkt när det är rätt tror jag. Skönt att de bara har flickor eller det kanske bara jag som känner så med värdfamilj :p har nämligen bara systrar och har alltid bott hos mamma :p



Jag vill oxå vara alice cullen :D Det hade varit så smidigt :D



PUBLICERAT: 2009-05-07, 21:20:29 | URL: http://juliasresa.blogg.se/
Julia

Men du kommer känna direkt när det är rätt tror jag. Skönt att de bara har flickor eller det kanske bara jag som känner så med värdfamilj :p har nämligen bara systrar och har alltid bott hos mamma :p



Jag vill oxå vara alice cullen :D Det hade varit så smidigt :D



PUBLICERAT: 2009-05-07, 21:20:57 | URL: http://juliasresa.blogg.se/
Julia

Men välj inte familjen om det inte känns rätt till 100 %. Tänk på att du ska bo hos familjen 1 år. Vad skönt med bara flickor ändå. Jag tycker att flickor är lättare men det är nog för att vi är bara tjejer i min familj :p



Jag vill oxå vara Alice Cullen. Vad smidigt livet hade varit då :p



PUBLICERAT: 2009-05-08, 12:33:18 | URL: http://juliasresa.blogg.se/
mimmi

Den oändliga väntan på matchnings mailet är hemsk! jag är i samma situation, lycka till :)



PUBLICERAT: 2009-05-12, 16:15:44 | URL: http://moreofmimmi.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: