SKRIVET: 2009-05-11, kl 17:34:23 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Bra frukt

Har alltid undrat vilka frukter man skall äta och vad de är bra till, nu vet jag så inget mer latande på den fronten.

  • Citroner drar ihop magsäcken och ökar mättnadskänslan.
  • Mango är bra för matsmältningen.
  • Avocado sänker halten av skadliga fetter i kroppen.
  • Bananer innehåller ämnen som kroppen behöver för att bränna fett och kalorier.
  • Blåbär innehåller antioxidanter och hjälper till att hålla humöret uppe.
  • Blåa druvor hjälper till att rena njurarna.
  • Koriander hjälper kroppen att bli av med tungmetaller.
  • Passionsfrukt innehåller fosfor som påverkar omsättningen av fett och kalorier.

Efter skolan och då jag har mindre att göra skall jag definitivt röra på mig mer och äta mer hälsosamt. Jag vet att man alltid borde det men ibland kommer tyvärr hälsan i sista läget eftersom man har så sjukt mycket annat att göra. Men det skall det bli ändring på och därmed basta!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: