SKRIVET: 2009-05-02, kl 01:03:40 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Denmark I saw, visit and left

Klockan 07.30 idag samlades alla de som skulle till Danmark på terminalen.
Det blev en hejdlös resa med mycket alkohol (för visssa) och mycket prat (för andra).  Vi kom iland vid 11.30 tiden och efter det gick jag och Joanna runt, runt i Fredrikshavn. Det är en mysig stad men kanske lite väl seg. Inget hände alls, alla affärer var öppna men det var hur lite människor som helst. Nästan mer svenskar än danskar faktiskt... Såg Kitas folk lite överallt. mest på puberna men också på ängen och i affärer. Vid femtiden skulle vi äta mat så vi bestämde oss lite snabbt för pizza, enkelt och relativt billigt. Så först gick vi till en pizzeria, 119:- för en hämtpizza plus en dricka. Helt galet sjukt mycket!!! Så vi gick vidare till en mataffär som hade quickfood utanför. Där var det två pizzaslizar för 25:- och en för 15:- Vi bestämde att Joanna skulle betala pizzan för oss båda plus att hon ville ha en dricka. Det eftersom jag handlat innan och hon var skylldig mig lite pengar. Men sedan när vi väl skall beställa fattar inte kassörskan varken vår danska (Läs: dom förmodligen är riktigt, riktigt usel, men hej. Vi försöker, (Jag), åtminstone), svenska eller engelska. Hur skall vi förklara detta. När vi väl tror att hon fattat nä då tar hon betalt för en pizza+dricka / person. Nä, då gick min dag i botten.

När jag väl sedan var hemma är min väska rätt tung, ni som vart i Danmark förstår, och jag inser att min mobil har mindre än 20 kronor kvar och mindre än 7% kvar på batteriet. Jättekul. Klockan är 22.24 och jag kommer missa både 20 över bussen och halvbussen. Jag måste skynda mig till hållplatsen så jag slipper betala nattaxa för jag har inte tillräkligt mycket kuponger kvar för att åka det. Jag springer till hållplatsen och kommer försent. som tur var hade bussen inte åkt utan stod kvar på perrången. Hade jag tur eller vad?!

På vägen hem sedan visar det sig att det har skett en olycka vid polhemsplatsen och det är ingen liten heller. Sju polisbilar, tre ambulanser och två brandbilar stod och himlen blev ett blinkade hav av alla sirener som var på. Det saknades bara orkesten men tyvärr hade på sirenernas ljud.

Nu sitter jag här hemma med skrivbordet fyllt av godis, mitt hemliga fack fyllt med dricka och känner mig lite sliten. Skall kolla på The bridge. Får se om det är en bra film. Handlar om andra världskriget och hur tre (?) soldater skall skydda en bro - till varje pris.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: