SKRIVET: 2009-05-29, kl 01:03:45 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Prom night

Igår som ni alla vet firade jag min bal ute på marstrands societetshus. Det var otroligt roligt verkligen! Dagen började med pappa i ilfart till hans jobb. Där skrev jag ut 10 kopior på vår årsredovisning. Efter det åkte jag till EsspressuHouse och köpte mig en lätt frukost, dvs. Kaffe Latte och en skinksmörgås. Jag åkte till skolan gjorde klart tyska 3 nationella därefter gjorde jag klart 3 bilder på bilden och därefter hämtade pappa upp mig och skjussade mig till Joanna. Gabriella var redan där och vi började ta fram en massa hårsaker, kläder, smink och allt annat som vi skulle ha.

Vid 13:30 kom både Isabel och Louise så vi kunde äntligen börja med frisyrerna. Eftersom det var Louise och Isabel som skulle göra dem. Plattång, locktång, mousse, hårspräg och kammar. Vardagsrumet var överfyllt med diverse prytlar och pinaler. Joannas och Gabriellas hår blev gjorde först så jag gjorde iordninge en sallad till pajen som Joanna hade bakat tidigare under dagen. Efter det sminkade jag mig och därefter fick även ajg mitt hår gjort. Vi hade planerat att åka från huset till operan vid 17:00. Då skulle vi vara där 17:15, 45 minuter till fotografering, mingling och lite annat som vi hade som utfyllnad. Klockan passerade 17:40 innan vi åkte iväg med bilen till operan där alla skulle samlas innan. Men vi han, till och med, med några fotografiers marginal. Därefter bar det iväg till Marstrand. 40 minuter med buss, sedan en färja över och därefter gång i ca 5-7 minuter, tur att mina skor var made for walkning, kan jag säga!! Hade vanliga enkla vita pums och gud vad jag inte ångrar det bestulet. Ni som planerat högklck, var varsam, ni skall dansa i ca 5 timmar!! Det tål inte fötter...

När vi kom fick vi först en välkomstdrink med vitt vin och persikosaft, jättegod! Därefter skulle man gå omkring och mingla, vi var utanför och tog lite vackra kort ute vid havet. Därefter serverades första måltiden. Apptitretaren var skagenröa placerat på spröda salladsblad (Läs: som menyn sade oss), eller någonting liknande serverat med päron cider. Därefter blev det fläskfilé med gröna salladsstänger (Läs: jag vet inte vad det heter) och potatisgratäng, serverat med vitt eller rött vin. Joanna mådde illa och Malin dricker inte vin så jag och Isabel fick till ett glas av både delarna, plus påfyllning. Inte många osm lyckades med den konsten men det gjorde vi. Haha. Till efterrätt blev det sedan kladdkaka med grädde och bär + lite mer vin. Självklart fanns det vatten tillgängligt hela tiden. Varannan vatten är mitt motto, även om det brukar bli var tredje. Vid 21:45 ungefär var måltiden intagen och vinervalsen satte igång. Jag kan inte dansen och inte många andre heller så vi stod bredvid och tittade på. En sång senare sätts ny dansmusik/partymusik på och festen kunde äntligen börja!

Var hemma vid 04:00 och lade mig till sängs vid 04:30.
Så var det äventyret också över...

Jag


Anna

hahaha !! :P Jag går i skolan i Lund ;P

Joo visserligen, men det gör mig ingenting :D



PUBLICERAT: 2009-05-29, 20:22:54 | URL: http://tredjemaj.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: