SKRIVET: 2009-05-04, kl 23:42:05 | PUBLICERAT I: Au Pair Tips

Fotocollage till Aupair Ansökan

Att göra mitt fotocollage tycker jag var svårt men enkelt på samma gång. Det var svårt eftersom jag inte har så många bilder på mig tillsammans med barn och de jag har tycker jag är relativt dåliga, men vad skall jag göra? Man måste ju få något mellanting av det som fungerar och det som är fint. Därför blev det att jag tog bilder på min omgivning, de personer jag umgås med och så vidare, självklart skulle jag kunnat ha placerat många mer fotografier i collaget men någon måtta måste det ju vara också :P

Jag använde mig att hårdare papper som går att vika på mitten från Akedemibokhandeln. Kostade ungefär   2:- arket, inte så speciellt dyrt. Jag skrev även ut mina bilder som vanliga fotografier, men man kan ju så klart också skriva ut dem hemma med vanliga färgpatroner också, det är upp till var och en.
Istället för att göra ett vanligt collage tänkte jag att jag ville göra något lite annurlunda så jag gjorde en slags bok, när jag klistrat på alla bilderna och skrivit text under tyckte jag även att det skulle vara lite finare och kanske lite mer personligt genom att jag målade lite blommor och kvistar lite här och var, svårt att förklara men ni kan ju se själva.

Det var inte jag som scannade bilderna utan de hittade jag på min profil på Cultural Cares hemsida.

 Först gick jag in på My profile.



Och därefter gick jag nedåt på sidan till My Document and photos. Där under den andra bilden man skall ladda upp på sin personliga inloggning på hemsidan fanns mina bilder.


När man klickar på länken kommer ditt collage att visas i Abdobe reader (Om det nu stavas så), det gjorde det i alla fall för mig.

Här kommer i alla fall mitt collage/bildbok.

Framsidan Första sidan

Andra sidanTredje sidanFjärde sidan

Femte sidanSjätte sidanSjunde sidan



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: