SKRIVET: 2009-05-12, kl 17:55:32 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Lite organ någon?

Hittade en jättehemsk artikel i dagens Metro. Artikeln handlade om spaniorer som blivit drabbade av finanskrisen lade ut annonser på Internet för att sälja sina njurar och andra organ, dels för att kunna ha råd att betala av hyran och ha råd med mat. Så sjukt hemskt! Visserligen är det något fint att donera sina organ till människor som inte har fungerade organ men att bli tvingad till det. De säljer sina kroppar, precis som prostituerade! En man hade blivit erbjuden 230.000 kronor för sin ena njure. Köparen av organet var en Tysk familj som skulle använda det till sin 5-åriga pojke som behöver genomgå en organtransplantation. Jag förstår verkligen familjens desperation av att kanske förlora sin son och tittar på andra möjligheter för att kunna rädda hans liv. I Tyskland måste de nämligen vänta i flera år på att pojken skall få genomgå operationen men jag tycker ändå att det är fel. Om man skall ge organ skall det vara för att man vill det och verkligen inte för att man måste göra det!

Artikeln hittar ni här.


cassandra

hej jag gillar verkligen din blogg, den är väldigt mysig, tänkte bara fråga när du hade tänkt att åka och med vilken organisation? :) ps. Vet inte om jag har frågat det redan ;) ha en bra dag!:)



PUBLICERAT: 2009-05-12, 19:19:23 | URL: http://cassandraagren.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: