SKRIVET: 2009-05-05, kl 01:42:34 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Platt fall

Mina ögonlock hänger, trots det kan jag inte gå och lägga mig -inte ännu i alla fall.
Sms:ade förrut med Michaela och frågade om vi hade engelska i morgon, det hade vi och inte nog med det.. Vi har en "oral presentation" också. Hade helt, totalt glömt bort den presentationen, puts väck. Hade inte ens antecknat den i min kalender... Hur kan jag vara så korkad? Som tur är skall vi jobba två och två. Jag hoppas verkligen Kristina har jobbat på uppgiften eftersom jag helt säkert trodde att den var tills nästa vecka eller tills på fredag denna vecka. Jag hoppas bara inte jag förstör alltihoppa och det blir pankaka av alltihop.

Så därför sitter jag här, trött som satan och letar upp information om Amerikansk och Sydafrikansk matkultur. Inte roligt, men jag är inte heller någon som sviker mina vänner genom att inte dyka upp i morgon eftersom jag inte gjort uppgiften. Helt klart som man bäddar, får man ligga. Så egentligen kan jag inte klaga, bara skylla mig själv.


Mathilda

Hej! Vad kul att du ska åka iväg som au pair och att du har hittat till min blogg! Angående din fråga, jag tycker att det viktigaste att veta är vad dem förväntar sig av dig, vilka arbetsuppgifter du ska ha, hur ditt schema kan komma att se ut, vad familjen tycker om att göra osv. Sen när det gäller omgivningen tycker jag att du ska fråga vad som finns att göra i närheten av där du bor, både för barnen med också för dig på din fritid. Fråga också om det finns andra au pairer i närheten. Det är väl några av de stora frågorna som jag kommer på just nu. Det finns ju en hel del :) Tänk dig hur du vill att ditt år ska se ut och ställ frågor efter det! Tycker du om att träna, fråga om det finns ett gym i närheten osv... Hoppas du fick svar på din fråga?! Lycka till! Kram



PUBLICERAT: 2009-05-05, 04:25:51 | URL: http://mathildaaupair.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: