SKRIVET: 2009-05-08, kl 18:01:19 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Sommarjobb


Ringde nyligen min arbetsledare som ringde mig innan idag. Jag märkte det först när jag såg "ett missat samtal" en timme efter det att hon hade ringt. Att ha på mobilen på ljudlöst är bra i skolan, men inte när man är hemma. I alla fall så har jag blivit erbjuden att jobba vecka 29, 30, 31, 32, 33 och 34. Bestämt är att jag skall jobba heltid vecka 30, 31, 32 och 33. Får se om jag vill jobba vecka 34. Kan vara för nära mitt avresedatum till The fat country in the west - USA. Har också fått en massa ströjobb på kvällarna och helgerna. Egentligen är det väldigt lyxigt att jobba helg. Haha, ta mig inte fel man man slipper faktiskt allt tvättande, allt städande och allt handlande. Inte nog med det så är det extra betalt. Jag klagar inte, jo kanske på vässtrafik eftersom bussarna går på de värsta tiderna på helgerna men när det är sommar kan man ju alltid cykla. går lika fort som att ta bussen plus att man får motion.

Känns bra att veta att jag har jobb nu i sommar för jag behöver verkligen pengarna. Nu kommer det att komma en massa kostnader. Jag skall betala inför resan till USA, bara det går upp mot 10 000. Försäkring, biljetter, visum (+resekostnaden dit eftersom jag bor i Göteborg) är bara några saker. Sedan när man väl kommer till USA med måste jag shoppa en massa kläder. Men får ju nämligen bara ta med sig ett visst antal kilo på planet till landet och sedan kommer det ett till viktpris man måste ta hänsyn till. Åker ju flyg från Au pair skolan vid New York och sedan ut i landet efter man har gått och levt på skolan.

Nä, nu skall jag fortsätta med att städa här hemma, har ju släktkalas för Johan här hemma i morgon, efter det skall jag gå ut och städa Willes bur och inte nog med det så skall jag skriva klart samhälsarbetet. Jag vet, väldigt rolig fredagskväll men jag känner att jag vill bara få det här arbetet avklarat för det kommer komma mer sedan till nästa vecka. Hoppas ni gillar nya designen, skall be Lina att hjälpa mig med en ny header, men än så länge får denna fungera..


Julia

Okej vi är bara tjej i min familj så det är typ vad jag är mest van vid och jag är inte så bra på aktiveter för pojkar :p När skulle pappan i familjen höra av sig? jag är ju nyfiken :p



PUBLICERAT: 2009-05-08, 22:11:05 | URL: http://juliasresa.blogg.se/
Julia

Jag är väldigt flickig av mig och hela min familj tycker typ att jag är fjompig haha så det är nog bra att jag får ta hand om flickor :p



Nu kollade jag det. vad tråkigt att dom inte ville höra av sig ígen :(

Jag läser din blogg via bloglovin och det kom inte upp att du hade uppdaterat det inlägget :S



PUBLICERAT: 2009-05-09, 19:13:08 | URL: http://juliasresa.blogg.se/
emma

hej! hittade precis din blogg. Vad kul att du ska åka som au pair!, har själv tänkt att jag ska åka iväg nästa år och jag längtar såå mkt! Vilken organisation ska du åka med och vad tycker du om dom hittills? ha det bra!



PUBLICERAT: 2009-05-09, 22:20:03 | URL: http://lifeofemma.webblogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: