SKRIVET: 2009-05-25, kl 23:59:29 | PUBLICERAT I: Au Pair Förberedelser

Tackade Nej

Idag på eftermiddagen tog jag tillfället i akt när jag satt på spårvagnen och ringde till Cultural Care, EF (Läs: De som inte vet är det förmedlingen som jag skall åka till USA med som Au Pair). Jag minns inte vad tjejen som jag pratade med hette men hon var i alla fall väldigt trevlig och sade att hon nu skulle ta bort familjen från min sida. Jag förklarade att jag vill ha tillgång till en bil på min fritid som ett krav, jag vill inte verka lat eller förnämen när jag säger så men jag vet att den kommunala transport och linjetrafiken i USA är långt ifrån lika bra som den är här. Visserligen kanske den fungerar i större städer men inte i en mindre stad lite utanför. Tyvärr, men jag får helt enkelt ta och vänta på nästa familj.

Det slog mig även efter samtalet att jag har blivit matchad nu tre gånger. Alla tre familjer har bara haft flickor. Första familjen hade två flickor, andra tre flickor och nu den tredje fyra flickor. Det går uppåt, nästa matchning blir med fem barn. Haha, nä men skämt å sido... Slumpen eller står det i min ansökan?


cassandra

Vad tråkigt att det inte blev något emd den familjen, men jag förstår dig verkligen, du kommer säkert få en ännu bättre och jätte bra familj! ha det så bra! ;)



PUBLICERAT: 2009-05-26, 17:51:59 | URL: http://cassandraagren.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: