SKRIVET: 2009-05-25, kl 01:02:34 | PUBLICERAT I: Au Pair Förberedelser

You have a new match! (3)

Solen steker mig i ansiktet och jag ligger härligt utvilad på gräsmattan framför huset där vi skulle spendera helgen. Kunde livet vara bättre? Bara för att har jag med mig mobilen där ute och vips börjar den att ringa. Ett 06-nummer. Vem kunde detta vara? Jag funderade på om jag ville svara men bestlutade mig till slut att jag tänkte göra det i alla fall.

Och vad hör jag inte om engelska/Amerikanska i andra änden. What? Tjejen som ringde förklarade att hon hade en familj till mig på andra linjen och undrade om jag hade tid att prata. Jo, visst hade jag det. Men när hade jag fått en ny matchning? Senast igår hade jag ju kollat hemsidan och min mail, ingenting, nada, blankvitt. Medan förra matchningen tog 2 veckor på sig att göra första samtalet till mig tog denna familjen ändas 1 dag, och knappt det. Jag blev helt överrumplad och var helt tom i huvudet. Mamman Mary-Anne (Läs: Eller något liknande), satt på väg till sitt nya jobb och ringde mig, täckningen var förfärlig och jag hörde inte alls allt hon sa. Tror ändå det gick rätt hyfsat, jag sade att jag inte visste att jag fått en ny match och när hon sa att hon skickat ett mail som jag skulle svara på under kvällen fick jag säga att jag var tillsammans med mina kompisar på semester och inte skulle komma hem förrän på söndag accepterade hon det och jag skickade nyss mina svar på hennes frågor till mig.

De har 4 barn. Sophie, Alexandra, Gwenyth och Frances. 8,6,4 och 2 år gamla. Wow. En jämn ström kan man ju kalla det. Jag får se hur det går med matchningen. De bodde 1,5 timme utanför San Fransisco i en liten by precis vid havet. Låter verkligen jättefint. Men dels är det jobbigt med bilen eftersom jag inte kommer att få ha någon egen, bara låna och jag tror för att få så mycket egen tid och kunna ta vara på den behöver jag en bil. Come on, it's USA we are talking about here! Dock fanns det pendel till San Fran. som jag kunde ta till skolan och så vidare. Men jag tror inte heller att det finns så många au pairer i närheten där de bodde vilket jag tycker är väldigt viktigt, dock har hon inte svarat på mitt mail ännu och jag kan ju ha hört fel när jag frågade det när vi pratade på mobilen eftersom det var så (ur)kass täckning verkligen! (Läs: ringde min pappa efteråt på hans mobil och den lät fullkomligt bra så tror inte det var min mobil...). Ett annat problem är att jag vill nog inte bo i Californien eller San Fran. Jag gillar inte tanken av att gå omkring i kläder och svettas, tyvärr, på det sättet är jag nog en människa som vill ha det lagom varmt. Svenskt eller vad?! Jag vill ha alla årstiderna. Jag måste ha vinter, slask och gegga för att kunna glädjas extra mycket åt fågelkvittret, värmen och blommorna kommer för att sedan välkomna sommaren. Jag måste ha den varma sommaren för att längta till höstens alla färger och svalkande klimat. Att vira in mig i en filt, höra regnet vina mot fönstrerna och sitta framför en mysig film. Jag älskar alla årstider, så är det bara och så kommer det alltid vara.

Hur det går med matchningen, tja den som lever får se. Just nu lutar det mot ett nej, men den som lever får se. Godnatt.


Sophie

Åh hoppas det går bra för dig med nästa matchning, om det inte blir denna! en egen bil är ju inte helt fel faktiskt... och det där med dålig täckning, jag känner igen det, det är så hemskt när man inte helt hör vad de säger :(



Jo men nu har jag tänkt igenom allt, o det komemr nog bli toppen, vem vet, kanske stannar längre :) eftersom jag var inställd på att åka i juli så blev jag lite besviken på augusti, men jag tror det komemr bli alla tiders, allt har ju en mening ;D



Kram



PUBLICERAT: 2009-05-25, 09:31:57 | URL: http://sooophiesliv.blogg.se/
Sophie

Juste, glömde ju skriva vad jag köpt till dem ^^, de är soccer-tokiga! så köpte sverigefotbollströjor o sen en fotboll ;D

Lycka till med allt du med! :)



PUBLICERAT: 2009-05-25, 16:39:43 | URL: http://sooophiesliv.blogg.se/
Julia

Åh vad roligt att du har en ny match :) Har du fått svar på mejlet än? Synd att det inte kändes så bra bara och vad många barn dom har :P

Men asså vilken chock du måste fått av samtalet. Bara sådär lixom.



Hmm jag är inte säker på vad jag ska köpa till dom än. Jag vet iaf att jag ska köpa äkta gränna polkagrisar eftersom jag bor en halvtimme ifrån Gränna. Sen till den stora tjejen kommer jag nog köpa någon Astrid Lindgren bok för hon älskar att läsa, till föräldrarna blir det nog nån prydnas sak och till lill tjejen har jag ingen aning om än :P Det är jätte svårt faktiskt :p



PUBLICERAT: 2009-05-25, 18:28:58 | URL: http://juliasresa.blogg.se/
Anna

Jaa okej vad bra att du är nöjd ( : Jag åker med SI :) Jaa det ska jag göra ;P haha ( : Vad spännande och roligt att du redan får kontakter med familjer ( :



PUBLICERAT: 2009-05-25, 18:29:10 | URL: http://tredjemaj.blogg.se/
cassandra

Åh vad roligt! vad lutardet år för håll då ? att du matchar med familjen eller inte?! ha en bra dag! :D



PUBLICERAT: 2009-05-25, 21:02:17 | URL: http://cassandraagren.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: