SKRIVET: 2009-11-19, kl 03:13:01 | PUBLICERAT I: Frågelådan

Halli Hallå

Usch för att vara förkyld, är jag med just nu :/ Hur är de annars där borta då? puss och kram
Sara

Hej Sara :)
Jag mår verkligen jättebra här borta och är så glad att jag fick denna familjen. De är jättesnälla, trevliga och även om de är rika har de fortfarande fötterna på jorden och pojkarna, enligt svenska mått är de bortskämde men inte så bortskämda om man jämför med andra amerikanska barn. De två äldsta har sysslor att göra varje dag, måste packa sina egna väskor och sådär. Det låter kanske konstigt för oss men här är det ovanligt. En annan au pair här är au pair till en 11-årig flicka som fortfarande inte får vara hemme själv. Då förstår ni kanske lite mer... Det jag gillar mest med au pair livet är att man är så fri fast man samtidigt har plikter och skydigheter. Jag måste jobba men samtidigt på min lediga tid får jag göra saker jag annars aldrig hade kunnat göra, jag lever ett helt nytt liv. Jag får betalt för att leka med barn -jo det är sant. De ända sysslorna jag gör är att tömma diskmaskinen, eller jag behöver inte göra det men gör det automatiskt eftersom ja ginte ser det som ett problem, jag tvättar barnens kläder och handdukar en gång i veckan och kläderna två gånger i veckan samt byter ut lakanen två gånger i deras sängar. Det är det jag måste göra, plus att jag leker med dem, hjälper till med läxor och sådär. Jag älskar att åka in till New York City och den staden är lika fashinerande varje gång man kommer dit.
Tråkigt att du är sjuk hoppas du blir bättre snart, jag ligger två-tre dagar efter minstingen som är frisk nu. Så det är på G.
Puss och Kram Skumbanan



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: