SKRIVET: 2009-11-13, kl 20:19:45 | PUBLICERAT I: Frågelådan

Frågor

Härligt! Men jag fattar inte riktigt, ska du övningsköra innan du kör upp? Räcker det inte bara med att köra upp för du har juh redan ett körkort?
Gabriella

Nä, det skall jag inte göra. Men jag behöver ett tillstånd till att övningsköra och jag måste även ha det här tillståndet för att kunna köra upp. Jag måste gå igenom hela processen för att kunna få ett körkort, och det är likadant om någon ifrån Amerika vill ha ett svenskt körkort, de måste ju kunna reglerna och kunna precis det vi kan innan de kan få sitt svenska körkort. Ganska logiskt om man tänker på det på det sättet.

Hej. En fråga, betalar familjen körkort o lektioner o test m.m.?
Anonym

Ja, min familj betalar mitt amerikanska körkort. Eftersom det är dem som vill att jag skall ha ett körkort och jag behöver ett för att kunna jobba här så måste dem betala. Om jag hade velat ta ett körkort själv -på min fritid, bara för skojs skull. Då hade jag fått betala det själv eftersom jag inte hade behövt det, men som sagt nu behöver jag ta ett körkort och då måste familjen betala. Annars kan du vägra betala, för det ingår inte att du skall betala för ditt körkort, och de måste betala ändå för du behöver bilen i jobbet. Täk bara på att New York State behöver man inte ta kökort, men min famijl vill det eftersom vårat försäkringsbolag kräver att jag har ett. Jag hoppas jag lyckades svara på frågan tillräkligt bra ^^



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: