SKRIVET: 2009-11-27, kl 05:29:55 | PUBLICERAT I: I USA

Happy Thanksgiving

Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag skall starta det här inlägget. Det har hänt så mycket att jag inte vet vad...

Klockan var 04:20 första gången jag vaknade upp på morgonkvisten, jag trodde som vanligt att jag försovit mig så jag skyndade mig upp, när jag inte hörde barnen och allting var extremt mörkt började jag som smått undra. Så klart, jag skall inte upp förrän om mer än en timma. Underbart. Nästa gång jag vaknar ringer Sara, hon står utanför huset och väntar på mig, underbart. 5 minuter (lägg stor vikt på att det bara var 5 minuter) senare sitter jag i hennes bil färdigklädd, sminkad och med borstade tänder + att jag skrev en lapp till familjen var jag var om de undrade. Mitt rum såg måste nog ha liknat en katastrof, kuddarna låg på golvet, täcket och lakanet likaså och filten var på min lilla soffa. Ja, jag är glad att Laura inte kommer in dit ofta. Badrummet såg ändå okej ut eftersom jag skyfflat ned alla min saker i ena lådan (jag har ännu inte vågat öppna den för att beskåda oröran). Klockan 6:46 a.m. satte vi oss på pendeln som skulle ta mig och Sara till Grandcentral. Dagens mål var -Mercy's thankgivingsparade som årligen hålls i New York City (bilder kommer komma). Galet, i alla fall lyckades vi få riktigt bra platser (förvåndande när vi var där klockan 8, paraden börjar klockan 9 och inte kom till oss förrän klockan 9:46). Jag kan bara säga It's big in America! Vissa ballonger var stora som hus! Som hus! fullkomligt otroligt galet. Och hur stor är chansen att man ser någon man känner i New York, well idag träffade jag två. Både Sophia och Kendence kom till paraden och stog på samma ställe som jag och Sara. Verkligen jätteksoj att se dem igen! (Två tjejer jag träffade på au pair skolan, från Sverige och Nya Zeeland). Tyvärr var jag och Sara tvugna att gå efter vi sett en halvtimma på paraden. För vi båda skulle börja jobba och iväg vid 1:00 (13:00) p.m. tiden. Så det blev bara till att knöcka sig ur massan av folk på gatan, tack vara mina vikingskills klarade vi oss riktigt bra. (Okej, jag erkänner att det var en grupp killar som gick innan oss och som vi bara följde). När vi kom hem igen hade några kompisar till barnen kommit över för att lira/spela fotboll. Efter ett tag åkte alla hem till sig och vi satte oss och kollade på tv. Jag fixade också tvätten och bytte lakanen i barnens sängar, som jag alltid gör på torsdagar. Runt 2 p.m. (14:00) tiden kom Lauras syster och hennes man över. De var riktigt trevliga och det kändes inte alls konstigt runt om dem. Vi chillade i köksområdet, lekte batman, spelade basket utomhus medan Laura och hennes syster bakade och gjorde iordning maten. 3 timmar senare var kalkonen färdig och maten serverad. Kalkon, brödpudding, sweet potatoes, applesalsa, rödvin, kål, bröd och jag vet inte allt var serverat. Men det var riktigt, riktigt gott! Laura hade även gjort iordning en massa frågor om thanksgiving. Jag hade nog fått bland de lättaste frågorna, konstigt nog. Haha. Has thanksgiving always been celebrated on the 4th thursday in November? och Is the Mercy's thanksgiving parade always hold in New York City? Svaren är Nej och sedan Ja. Middagens höjdpunkt var nog ändå den underbara desserten,  en underbar pumpkin 'n chocolatchip bread, punpkinbread och tryffel. Dagen avslutades med Chalie's Brown (snobben) thanksgiving och därefter Natt på museét.














Just det, när vi kom hem säger mitt äldsta värdbarn "Ce-ce I saw you on the television. Or did you stand next to the turn on 6th Ave", jo,visst. Det var jag det, så nu har jag också varit med på amerikansk tv. Inte dåligt säger jag bara. (Nu hoppas jag bara på mer träffar på mitt dating account som jag och Sara skaffade oss en dag i förra veckan när vi inte hade någonting annat roligt att göra, haha).

 


Sara

det är så kul att du lägger in en massa bilder! :]



PUBLICERAT: 2009-11-29, 11:23:44 | URL: http://trenollsju.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: