SKRIVET: 2009-11-05, kl 20:34:29 | PUBLICERAT I: I USA

Inte det lättaste att hitta information

Efter det ena samtalet hit och det andra dit har jag och min värdmamma Laura äntligen förståt hur jag skall göra för att skaffa mig ett körkort. Jag tror vi har ringt minst 15 stycken olika kontor och körkoslor. Vissa nummer är borttagna, vissa svarar inte, ibland kommer man bara till en telefonsvarare till en annan. Helt galet.  I morgon bär det ialla fall av till Peekskill för att göra skrivtestet, det ända är att jag skall dyka upp 30 minuter innan de stänger, och jag kommer komma i början när de öppnar. Sedan när ajg gjort det skall jag ansöka om att vara med på en kurs som jag måste ta och efter det kan jag köra upp. Jag hoppas detta kommer gå enkelt, men jag har en känsla av att flertalet hinder kommer att uppkomma. Vi får helt enkelt hoppas på det bästa. Wish me luck!


Sara

lycka till! Hoppas det inte är alltför svårt! :)^

sv: Okej, det lät ganska enkelt :P



PUBLICERAT: 2009-11-05, 21:21:34 | URL: http://trenollsju.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: