SKRIVET: 2009-11-14, kl 02:48:29 | PUBLICERAT I: I USA

Lugnet innan stormen

Det är litterärt och det är min vardag. Just nu är min värdfamilj på synagogan för att äta middag, shabbath, tror jag att det heter. De skall dock komma hem om 15 minuter och det är då jag börjar igen. Mina värdföräldrar skall ut och träffa R's gamla collegevänner. Jag vet inte om det är här i Chappaqua eller om det är i The big apple. I alla fall spelar det mindre roll för mig eftersom jag ändå sitter barnvakt. Jag hoppas att allting skall gå bra och det tror jag också att det kommer att göra. I morgon kommer Andrea (den gamla au pairen tillbaka för att spendera sina sista dagar, timmar och minuter med oss, innan hon tar sitt pick och pack och flyger hem till europeisk och svensk mark. Jag måste säga att jag avunas henne lite, fast samtidigt är det också bara börjar på min fortsatta tid här i staterna, jag har 11 månader kvar. And let's make the best out of the best of those.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: