SKRIVET: 2009-11-02, kl 23:13:57 | PUBLICERAT I: I USA

Mudcake

E och S är hemma. De tittar på Spunchbob squarepants, eller svampbob fyrkant som han heter på svenska. Det är bara vi hemma, Laura åkte för att hämta upp E från Hebrew school och släppa av honom på basketträning, och min värdpappa är i Mexico. För det är ju inte så ovanligt att åka dit för att stänga en affär liksom.. Ligger bara på västkusten och söderut, fullt förstårligt. I alla fall kommer han inte hem förrän på onsdag natt så jag kommer ha tillgång till bilen tills dess. Känns bra för då kan man göra saker, visst man kan gå till den lilla köpgatan här i Chappaqua men mycket längre än så kommer man faktiskt inte. Och jag som måste till posten, banken och target för att köpa tandkräm, min håller på att ta slut.

Nä, nu skall jag återgå till att översätta det svenska receptet jag hittat på kladdkaka till engelska. Och jag får inte glömma att ändra temperaturen heller, Fahrenheit och Celius är inte lite olika. Jag vet nu i alla fall att 30F=0C, eller har jag fel? Jag vet faktiskt inte. Vad jag vet är att 66F är lagom temperatur inomhus i sitt rum. Visst Svenne och allt men lagom värme är perfekt.


Maria

0 C, är 32 F.. Men att du inte fryser ihjäl om du har 66F bara :S haha...Jag vill ha typ 74F ;) konertera.nu är en bra sida om du behöver hjälp med att konvertera massa vikt, avstånd, grader m.m...



PUBLICERAT: 2009-11-03, 01:33:51 | URL: http://miio.devote.se
Sara

ja, det var det verkligen :/ Hon var helt knäck och jag visste inte hur jag skulle reagera. Liksom, hur stöttar man någon som nyss varit med om något så hemskt? Men hon börjar må bättre nu iaf, så det är ju bra :) (jag raderar din förra kommentar just so nobody else läser det och klurar ut vad det handlar om)



PUBLICERAT: 2009-11-03, 02:20:03 | URL: http://trenollsju.blogg.se/
Rebecca

svar; ja precis, det tror jag också! vi är ju vana att göra på ett sätt och dom på ett annat. sen uppskattas det också att man är flexibel och sådär :)

händer det något kul där borta i usa? :D



PUBLICERAT: 2009-11-03, 22:10:19 | URL: http://rebeccalindahlsblogg.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: