SKRIVET: 2009-11-26, kl 04:50:09 | PUBLICERAT I: I USA

New Moon, en besvikelse

Jag hade stora förväntningar på filmen faktiskt. Klart man har det när alla säger att den är så grymt bra, men nej, den var inte alls bra enligt min mening. För långtråkig, för länga klipp, för mycket snabbspelning och för mycket slowmotion rörelser. Det blev bara jobbigt att se den. Den tog för lång tid och samtidigt hoppade den från plats till plats så man visste inte vart det utspelade sig (nu hade jag läst boken och visste att det utspelade sig i Toscana men om man inte vet om det och det var inte ända gången). Och man vet heller inte vad "gifta sig" betyder för Bella och varför hon motsätter sig det såpass mycket som hon gör. Den saknar fakta, det är bara en historia och det ändå som kopplar ihop den med den första filmen är egentligen Victoria som hon skall bli jagad av, men den jakten saknas nästan helt i filmen. Nä, jag blev som sagt mycket, mycket besviken på denna film. Jag hoppas verkligen att tredje filmen är bättre. Filmer och Böcker är min passion, så jag kan inte sluta se någonting utan att det står "The End" på filmduken och/eller tvrutan.



The End

 


Sandra

Jag hade sjukt låga förväntningar på filmen och det var nog därför jag tycker den är så bra, trodde att den skulle vara mycket sämre!

Och vad jag saknar relationen mellan Bella och Jacob, man får inte se någonting om hur den byggs upp och det är ju det hela boken handlar om.



PUBLICERAT: 2009-11-26, 11:41:21 | URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: