SKRIVET: 2009-10-01, kl 13:41:02 | PUBLICERAT I: Frågelådan

Fråga - Sverige T-shirts

Åh vilka fina presenter. :) Var köpte du fotbollströjorna till pojkarna? :)
-Jenny

Svar: Eftersom jag inte kan svara på din kommentar så lägger jag upp kommentaren här på bloggen.
Tröjorna köpte jag i en souvenir affär i Stockholm. Tyvärr kunde jag inte hitta dem här i Göteborg så därför köpte min kompis, kompis (som för övrigt bor i Stockholm) tröjorna åt mig. Tröjorna kostade 149kr/st och det allra billigaste jag kunde hitta här i Göteborg från internet och en sportbutik var 299kr. Dock såg jag igår att dem säljer lite Sverigedräkter inne på Blåvit shoppen, men ingenting på hemsidan...

I alla fall tänkte jag förklara lite hur man kommer till den här souveniraffären i Stockholm. Om man utgår från Centralen med City Buss Term i ryggen skall man gå till vänster, (För övrigt samma håll som när man åker med buss 69 för att komma till Amerikanska Ambasaden). När man går åt det hållet kommer man att ha City Buss Term på vänster sida och Centralen på högra sidan. Fortsätt gå rakt fram ca. 100-200m där kommer ni att passera ett Apotek. Nu skall ni över gaten vid övergångsstället. När ni gått över gatan skall det ligga ett Teknikmagasinet där och på vänster sida skall det ligga en liten "smal" souveniraffär. Den är det. För att sörsäkra er ännu mer att det är den butiken skall man gå längst in, "klädavdelningen" ligger två trappsteg nedanför resten av affären. Det finns även en annan souvenirbutik somm ligger närmare centralen och "på väg" till den andra. Denna affären har dock inte sporttröjor utan andra och om ni kommer till denna skall ni fortsätta gå frammåt ungefär 50-100m. För att känna igen fel affären mer så är den "blå", blå skyltar och sådär, samt att hela affären är "kvadratisk" och på ett plan.

Hoppas ni hittar tröjorna nu och hoppas att jag förklarar någorlunda bra :)


Jenny

Tack såå mycket. :) Ska dit i helgen så det blir perfekt.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: