SKRIVET: 2009-10-03, kl 16:08:19 | PUBLICERAT I: Frågelådan

Fråga - ambassadtid

"Hej! jag bara undrar en sak ang. ambassaden. Blir man tilldelad en tid till visum? Eller får man bestämma själv vilke dag man åker dit?" /tack på förhand

Svar: Jag åker med CC och då kommer man att bli tilldelad en tid på ambassaden. Jag fick min tid 3 dagar senare efter jag hade fått hem brevet så jag var tvungen att byta tid. Jag ringde till CC och sade att jag inte kunde komma och fick då välja en annan dag som jag kunde. Så för mig skötte CC bokning av tiden men jag tror att om man åker med SI måste man fixa en egen tid (Någon som åker med SI som kan bekräfta dett?!), jag vet inte hur det är med STS.

På sommaren har ambassaden tider mån-fre kl. 08, 09 & 10. Dock kan man komma vilken tid som helst innan kl. 11:30 då de inte släpper in någon mer (Det var i alla fall den tid som stod vid ingången). Under sommaren har även CC förberedelseträffar för alla som skall åka därför får man en tid på en fredag. Nu under hösten åker inte lika många så därför är det ingen förberedelseträff heller. Och tiden man kan få på amerikanska ambassaden är under mån-tors men samma tider.
Hoppas detta hjälpte lite i alla fall.


Anna

jag åker ju med SI och vi fick boka tid själv, men SI skickar en länk och beskrivning på allting precis hur man ska göra och sånt så man bara klickar liksom ;P



PUBLICERAT: 2009-10-03, 19:12:35 | URL: http://tredjemaj.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: