SKRIVET: 2009-10-15, kl 05:45:32 | PUBLICERAT I: Frågelådan

Fråga - Social Security number

Hej! kan du berätta om secutity number. Vad är det? Vad används det till? tack på förhand :) :)
Anonym

Svar: Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är för någonting om jag skall vara helt ärlig. Däremot skall jag ta ett körkort här i New York så därför kommer jag behöva det. Jag har också skaffat ett bankkonto, dels för att ha pengar på men också för att jag skall kunna ta körkortet. Här har man ett alldeles speciellt sätt för att försökra sig om någons identitet. Man går efter poäng, ett utländskt pass är värt 3p och sedan bankkontot 1p och social security number värt 1p, tillsammans måste man ha med sig 6p så man får samla på sig lite grand... Ganska sjukt, I know.


Sandra

Social security number använder de väl istället för personnr? Har för mig att det är något sådant, alla tillfällen vi här hemma använder vårat personnr så använder de istället sitt social security.



PUBLICERAT: 2009-10-15, 10:54:23 | URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: