SKRIVET: 2009-09-25, kl 14:10:53 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Böcker i mängder

Under fem veckors tid har jag gått från den ena boken till den andra. Totalt har jag läst 8 böcker (!).

Först ut har vi Min bästa väns dotter av Dorothy Koomson.
Sedan har vi Marley and me (Marley och jag) av John Grogan.
Tredje ut 80 grader från varmvattnet av Karin Alfredsson.
Fjärde är Kvinnorna på 10:e våningen av Karin Alfredsson.
Femte är Oskuld och erfarenhet av Tracy Chevalier.
Sjätte är Försoning av Ian McEwan.
Sjunde ut är Den första hustrun av Philippa Gregory.
Åttonde, sist men inte minst Arvet efter Anne Boleyn av Philippa Gregory.

Eftersom jag inte kan släppa mitt bokmaraton ännu har jag även börjat på en ny, Gamla tanter lägger inte ägg av Mark Levengood och Unni Lindell.
Jag tänkte faktistk också bjuda på två citat ur boken:

"Om man inte kan få barn med sin man kan man få dem med ett flygplan"
Julie, 6år

"Förr i tiden trodde man att storken gjorde barnen. Nu har man gått över till modernare metoder"
Anne, 8år


Visste du att vi (i genomsnitt) har läst fler böcker när vi fyller 14 än vad vi sedan kommer att läsa under resten av våra liv.


Sandra

Jag borde bättre på att läsa, det är ju faktiskt kul :P



PUBLICERAT: 2009-09-25, 17:56:14 | URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Rebecca

svar; ja precis jag förstår det :)

nu var det så att denna familjen valde den andre. de hade ett svårt val att välja. det är tråkigt men det finns en familj där ute fär mig också! man måste vara positiv i det här annars funkar det inte :P har aldrig vart så när innan! men en vacker dag är det min tur :D

kram



PUBLICERAT: 2009-09-25, 20:20:38 | URL: http://rebeccalindahlsblogg.se
Sandra

Sv: Näe, den familjen har inte hört av sig något mer fast de sa att de skulle göra det. Så de kan inte vara intresserade :/

Hoppas hoppas hoppas att allt löser sig snart.



PUBLICERAT: 2009-09-25, 22:55:02 | URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Sandra

Sv: näe, jag tycker det är så otrevligt att bara sluta höra av sig. Men det är så alla familjer har gjort för mig, förutom den familjen som sa nej idag.. men när man går i flera dagar och väntar på mejl och sen inser man att det aldrig kommer komma något. :/



PUBLICERAT: 2009-09-25, 23:15:13 | URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Julia

Du kommer märka massa själv men jag har blivit mer vuxen och jag vågar ta tag i saker som jag aldrig annars skulle ha gjort som små saker som att ta ansvar och se till att allt är som det ska eller var man ska säga. Du kommer snar märka det. Förresten var är det du skulle bo nu igen?



Haha du är som mig som bara läser. På två mindre än 2 månader har jag läst nästan 8 böcker på engelska och ta hand om barn samtidigt :P Se till att ha böcker i usa som du kan läsa om din barn har massa aktiviter



PUBLICERAT: 2009-09-26, 04:14:06 | URL: http://juliasresa.blogg.se/
Emma

Jaha okejokej..men det låter ju ändå ganska bra. Ja..asså man får la packa ner mest ombyten och sånt i handbagaget, så får man se till att ens necessär och andra nödvändigheter ligger lättåtkommligt i resväskan. :)

Längtar du tills du skall åka? :)



PUBLICERAT: 2009-09-26, 11:34:22 | URL: http://emmebirk.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: