SKRIVET: 2009-09-03, kl 22:56:32 | PUBLICERAT I: Au Pair Tips

Personlig Almenacka och TSA lås

Regnet faller på min fönsterruta och jag ser verkligen inte fram emot morgondagen om detta väder skall hålla i sig. Jag har nämligen oturen, eller den självförvållande oturen, att jobba i morgon... Idag har jag äntligen lyckats få tag på ett TSA lås till min resväska som jag skall ha. Nu måste man nämligen ha dessa lås på sina väskor. De är utformade så att jag har ett sifferkombinationslås och tullen har en special nyckel som passar. På så sätt slipper man få låset uppbrytet om tullen skulle vilja kolla i väskan, samt att det är säkrare för flygpirater, eller tjuvar som de annars också heter. 119kr fick jag betala för den på Väskaffären i Centralstationen.

Fick också hem min personliga almenacka som jag har beställt HÄR. Jättebra och den var mycket mindre än jag trott! Trodde den skulle vara stor och klumpig men inte denna, nej, den är liten och nätt. Jättebra, för då får man ju plats med den lättare i väskan.

Har fått många kommentarer på att man kan skriva upp saker i mobilen lika gärna.
Visst kan man det, men jag gillar att ha saker och ting uppskrivna på papper. Det är mycket lättare att överblicka än att byta dag och så vidare på mobilen. Nä, jag gillar brev och saker på papper än uppskrivna i den virituella världen. Men som sagt det är jag, och vi är ju alla olika.


Anna

sånt lås måste jag ju också ha.. ^^ Men liksom, tänk om man har en väska där det inte är blixtlås utan stora "spännen" eller sådär?! Då går de ju inte !!! :P



PUBLICERAT: 2009-09-04, 10:06:53 | URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Emma

Gud va bra att du skrev om sånt lås, för det hade jag ingen aning om att man skulle ha. Det får bli att rusa till centralen och fixa ett:D.



PUBLICERAT: 2009-09-04, 10:23:01 | URL: http://Birken.devote.se
MISSEXTRA

Vad ska du hitta på i helgen då?:)



PUBLICERAT: 2009-09-05, 00:26:08 | URL: http://missextra.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: