SKRIVET: 2009-09-02, kl 22:53:26 | PUBLICERAT I: Au Pair Tips

Presenter, tips och idéer

Visserligen är det ett tag kvar tills jag skall åka men det är lika bra att börja kolla efter och fundera på vad man skall köpa till sin värdfamilj och barnen. Jag har pratat med förra au pairen och hon har gett mig några tips, bl.a vad pojkarna gillar att göra och deras intressen, på så sätt kan det ju bli lite lättare. Jag vill ge familjen någonting som de kan ha användning för men samtidigt också någonting från Sverige. Mina pojkar älskar sport och den minsta älskar även superhjältar. Därför kan man ju kolla efter saker som har med asagudarna att göra, t.ex. Tor. Och till de andra två har jag planerat att köpa Sverigetröjor. Sportigt, från Sverige och saker som de kan använda. Till min värdfamilj har jag planerat att köpa ljuslyktor från Kosta Boda/Orrefors. Jag älskar de ljuslyktorna och hoppas att familjen kommer tycka detsamma! Tror även att en del lösgodis kommer att packas ned till pojkarna. De älskade tydligen snask. (Läs: Min fråga, Vem gör inte det?!)

Letade runt lite på internet och samlade lite idéer om vad man kan köpa:

   •  Astrid Lindgren böcker
   •  Asrid Lindgren saker
   •  Bamse saker
   •  Asagudarna
   •  Troll
   •  Dalahästar 
   •  Sverige tröjor, fotbollsinspirerade, vanliga
   •  En bok om Sverige, området ni bor i, på engelska
   •  Bok om Svenska traditioner
   •  En Svensk kokbok, skriven på engelska
   •  Handgjorde slöjdsaker. Smörknivar, osthyvlar
   •  Lösgodis, kanske undvika att ha alltför mycket saltlakrits
   •  Polkagrisar, Åre choklad, Marabou
   •  Midsommarstång
   •  Glögg, Går att göra egen också. Ta med kryddor bara!
   •  Mynt, pengar
   •  Smycken från märket "Snö", "Pilgrim"
   •  Folkmusik


Kom gärna med egna idéer och tips ifall ni kommer på någonting annat!


Sandra

JA! Idéer, nu har jag lite tips tills jag ska åka :)



PUBLICERAT: 2009-09-02, 23:41:13 | URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Sara

Vilka bra idéer du har!



sv: Det går sakta, haha. Har inte fått någon matchning än vilket suger men jag hoppas hoppas att jag får en snart :o



PUBLICERAT: 2009-09-03, 13:03:41 | URL: http://trenollsju.blogg.se/
Anna

jätte bra tips och sådär måste jag säga ;D



PUBLICERAT: 2009-09-03, 14:05:25 | URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Frida

Hej! :) Superbra tips! Har hört att dom är förälskade i Kosta Boda där borta så lyktorna borde gå hem :) Jag åker också den 5 oktober. vart åker du ifrån? Jag åker från Götet :)



PUBLICERAT: 2009-09-03, 14:42:56 | URL: http://fridagrundstrom.blogg.se/
Frida

såg visst nu att du var från Göteborg så jag antar att du åker från Landvetter med? :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: