SKRIVET: 2009-09-01, kl 21:43:37 | PUBLICERAT I: Au Pair Förberedelser

Stockholm nästa

Jag är så trött och min lillebror klipper gräsmattan. Klockan är 21:11 och jag bör packa mina saker till Stockholm. Bussen till Jönköping där jag sedan skall byta till en buss som tar mig till Stockholm går 23:25, dock har jag gjort en packningslista. Men jag känner för lite att ha med mig på bussen en dricka, nån frukt, lite lösgodis och kanske någon tidning kunde vara roligt att ha med och sysselsätta sig med. Jag har laddat på min Ipod och min mobil laddas just nu. Allt för säkerhetens skull. Jag börjar känna mig stressad och jag skall gå till bussen om lite mer än en timmes tid. Eller om pappa kör mig. Får se vilket, oavsett skall jag nog komma i tid, eller rättare sagt. Jag måste komma i tid!

• 
Certificate of Eligibility for Exchange Visitors (J-1)
  SEVIS, ihopsatt med "Certificate of Eligibility for Exchange Visitors (J-1)"
•  Nonimmigrant Visa Application (DS-156) med ditt foto fastklistrat                    
• 
Contact information and work history for nonimmigrant visa applicant (DS-157)
•  Mitt Pass
•  Ett frankerat kuvert (med frimärken på för 62kr) med mitt namn och adress
•  Kvitto på betalningen till ambassaden
•  Personbevis

Yes allting är nedstoppat, eller framtaget och lagt i mitt kuvert med namn och adress. Jag har även med mig mitt hälsokontrollspapper som jag skall lämna på lokalen i morgon. Tänk på att lämna det i orginal! Man skall även göra en kopia att ta med sig till USA men jag gjorde två så att en ligger här hemma ifall någonting skulle hända med det andra.

Nä, nu skall jag packa vidare.


Anna

oh vad spännande att du ska åka till sthlm nu!! :) Då är det ju ännu närmare ! :D



PUBLICERAT: 2009-09-01, 22:21:16 | URL: http://tredjemaj.blogg.se/
Sandra

Jag kommer aldrig förstå allt med visumet, haha, verkar super krångligt ju :P



PUBLICERAT: 2009-09-01, 22:36:42 | URL: http://sandraaandersson.blogg.se/
Sara

Spännande! Hoppas allt går bra :)



PUBLICERAT: 2009-09-02, 12:05:11 | URL: http://trenollsju.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: