SKRIVET: 2010-04-17, kl 01:47:53 | PUBLICERAT I: I USA

Askmoln?

Vad är detta jag hör om vulkaner på Island? När kom dem dit? Okej, jag drog en stor lögn där faktiskt, jag känner mycket väl till dem och Islänningarnas eländiga problem. Jag har försökt hitta bilder på detta nya fenomen på internet, tyvärr hittar jag ingenting. Så jag undrar om någon vänlig själv kan ta ett kort och skicka till mig?


robert

Hej.

Vulkanen utbrott har verkligen drabbat många flygresenärer. Då inga flygplan kan gå upp pga rökmolnet (motorerna får inte ha in askan i sig för då slutar de fungera).Som det visades igår så har nu delar av Ryssland från öst till troligtvis Spanien i syd (kan gå in i afrika också) stängt sina flygplatser.



Sahra som du umgicks med var hon Tyska eller Tjeckiska har hon varit där i ett år eller kortare tid, skulle hon inte ut och åka i USA en månad själv??


Veronika-blivande au pair

Hej! Jag vill åka som au pair i augusti och håller på och pratar med en familj i Chappaqua! Vad tycker du om staden? Finns det gym, malls och sånt i Chappaqua eller måste man åka till nån större stad i närheten? Tycker du att det är ett måste att ha tillgång till bil om man bor i Chappaqua? Jag förstår att det är enklast att åka subway till NYC, men jag menar om man inte ska ända dit in, utan om man ska till downtown Chappaqua eller så...Vore jättesnällt om du ville berätta lite om Chappaqua! // Veronika



PUBLICERAT: 2010-04-17, 19:50:53 | URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/
Veronika-blivande au pair

Sv: Ok, det låter som en mysig liten stad! måste man ha bil för att ta sig till tex. pleasantville, white plains och scarsdale, eller går tåget förbi där? sen undrar jag oxå om det finns några bra gym i närheten som du vet om? hur länge är du kvar i chappaqua förressten? finns det många au pairer där? många svenska eller mest från andra länder? ha det bra! / Veronika



PUBLICERAT: 2010-04-18, 20:51:06 | URL: http://veronikamariagabriella.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: