SKRIVET: 2010-04-26, kl 00:15:42 | PUBLICERAT I: I USA

Facebook

Allting har positiva och negativa sidor. Facebook, det är ett jättebra sätt att hålla kontakten med alla människor i sin omgivning. Jag skulle till exempal aldrig hålla koll på vad mina gamla klasskompisar håller på med, än mindre hålla kontakten med dem. Men nu tack vare facebook kan jag göra både och. Jag vet vilka gemensamma kompisar vi har (om nu båda har lagt till varandra som vänner dvs.), jag kan se dennes nya kompisar, vad som händer och sker i deras liv. Superbra, eller? Jag vet egentligen inte hur jag känner för facebook för samtidigt som det är bra, är det också skit. Ärligt talat vill jag inte ha bilder uppladdade på internet som andra människor har tagit, mer eller mindre smickliga och som andra människor, som jag inte har en aning om, kan se. Visst att jag kan ta bort applikationen för att det bara skall vara mina vänner som kan se denna applikation men jag tycker inte om det. För vem vill egentligen ha hårdfestande bilder på sig själv uteliggandes på internet? Nu kanske inte det är något problem för många människor, men om några år. Och vem vill att alla i ens närhet skall få reda på när man har gjort slut/blivit dumpad av någon? Jag tror inte många vill det, dessto roligare är det när man kan ändra från "singel"-statusen till "i ett förhållande"-statusen. Nä, jag vet helt enkelt inte vad jag står i frågan om "Facebook".


Emilie

Jag håller faktiskt med om det där. Mest tycker jag Facebook är bra eftersom jag mest håller mig till vänner jag känner (dvs att jag inte strävar efter en sån där ursäkta mig patetisk vännerlista på 600 pers bara för att det ska se bra ut) men om de lägger upp bilder på en som är osmickrande (händer waaay too ofta) får man nog prata med dem. Man har rätt att anmäla... även om man kanske inte vill anmäla sina vänner :P



Sen relationsstatusen eller civilstånd eller vad man nu kallar det. Jag fyller inte i den alls. Folk. Jag förväntar mig att antingen är man tillräckligt bra vän med mig att man vet eller helt enkelt frågar lite då och då. Mycket har med status att göra. Ungefär som de som ska skriva ordet "pojkvän" 70 gånger i ett blogginlägg, så att man tillslut skriker ut "men shiet, we got it, okay?!"



Man får väl försöka ändra på det som inte är bra, och ha kvar det som är bra :)



okej nu tänker jag inte ens läsa igenom kommentaren för då tar jag väl bort allting :P

Ha det så bra



PUBLICERAT: 2010-04-26, 10:57:45 | URL: http://plajnis.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: