SKRIVET: 2010-04-06, kl 07:11:13 | PUBLICERAT I: I USA

Kuddkrig

9:46 lämnade jag Chappaqua's tågstation för att bege mig mot varmare breddgrader (Fast jag vet egentligen inte hur mycket varmare det är 5 mil söderut men det spelar ingen roll) - Nämligen till New York City. Tillsammans med mig hade jag min checka Tjeck Betty. Vi bestämde oss för att bege oss mot södra manhattan eller det vi och många andra kallar DownTown. Vi strosade omkring och när vi kom fram till Staten Island färjan kom vi på att vi aldrig varit över på den sidan. Sagt och gjort hoppade vi på nästgående färja. Det blåste rejält men vi fick ändå några väldigt bra bilder av frihetsgudinnan. Väl över tittade vi oss omkring och såg en fin bild av manhattans södra skyline (skyskraps vy), om det inte vore för smoggen som förpestade stadsmiljön och som man tydligt kunde se denna dag.




För att inte missa det stora eventet som hände på Union Square underdagen var vi tvugna att sakta men säkert ta oss tillbaka uppåt och uptown igen. För vem vill missa ett öppet-för-allmänhetens-kuddkrig? Inte många, så det var smockat med människor. Susanne väntade så snällt på oss redan där för hon åkte in senare med tåget då hon skulle måla påskägg med sina värdbarn innan.



Efter en stund fick vi nog och vår nästa trip för dagen skulle ta vid -IKEA BROOKLYN. Vi åkte dit, smidigt och enkelt och gud vad svenska och glada vi vär när vi vandrade omkring hoppade i soffor och sängar (mestadels Susanne står för det), men framför allt -VI ÅT SVENSK MAT. Svenska köttbullar, lingonsylt, potatismos och Brunsås. Hur underbart som helst med gurka, sallad och tomat. Herregud vad gott och efter sex månader utan svensk mat är det allt underbart att äta normalt igen!

Det var nån jäkel som snodde min mat...

 


Original Video - More videos at TinyPic


Sara

vi var också med i kuddkriget! :)



PUBLICERAT: 2010-04-07, 14:22:22 | URL: http://trenollsju.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: