SKRIVET: 2010-04-30, kl 07:11:00 | PUBLICERAT I: I USA

Ur en barnamun

E - "Arharharharharharh, shhhhhhhhhh, arharharharharharharh, shhhhhhhhhh. "
Laura - "E, what are you doing?"
E - "This is how I breathe when I'm dead."
S - "But E, you don't breathe when you are dead"
E - "Well I'm not yet, I'm just practicing for it"
S - "You don't want to practice that you're dead, that's lame and impossible"
E - "Well it's acctually just before I die so I'm prepared"


Ja, mitt minsta värdbarn kan man ju säga förbereder sig inför döden. Men jag tror att han faktiskt kan lugna ner sig lite grand, eller?! Fyra år och redan dödsbenägen kan ju faktiskt inte vara bra... Idag har jag dock inte gjort så mycket, eller så har jag gjort för mycket. Jag skulle ta mig en promenad till Christina men hon hämtade upp mig istället och körde till Starbucks fär att träffa Susanne. Sedan åkte vi till Target, jag fick köpt en massa sportkläder, två par löparbyxor, en T-shirt och en hoodtröja. Blir toppenbra det där! Efter det åkte vi tillbaka, åt lunch och sedan tog jag och Christina oss en promenad på 30-40 minuter. Det var härligt att prata om allt möjligt i solskenet. Under tiden fixade jag även tvätten så den var klar för dagen och precis innan E kom hem bytte jag lakanen i sängarna. Smärt- och plågfritt. Precis som det skall vara. Under kvällen åkte jag, Laura och de två minsta pojkarna för att kolla på den äldstas baseballmatch. Jag trodde jag fattade baseball, det gjorde jag verkligen, men verkligheten visade sig vara annorlunda. Jag förstod ingenting. Det jag innan trodde jag förstod var nu helt bortblåst och ändrades helt plötsligt till någon annan regel. Jag är nära på vippen att ge upp, men hedanefter skall jag kolla på baseball ändas på tv. Där har jag kommentatorerna och jag ser på scoren hur allt står och ligger till. Så får det bli, men vilken blåsning.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: