SKRIVET: 2010-12-30, kl 21:03:32 | PUBLICERAT I: Mitt liv

Bakdag

Idag blev det en mycket händelserik dag. Händelserik i den bemärkelsen att jag hade fullt upp från det att jag vaknade till att jag nu sitter här. Jag for till Allum för att inhandla en ny klänning, hårfärgningsmedel och mjöl samt olivolja. Jag kom hem med de två sista nämnda varorna men också red bull, och X-ider till i morgon. Ingen klänning och inget hårfärgningsmedel. Jo, ett månadskort inhandlades också, för Västtrafik. Jag kan ju inte åka omkring hur länge som helst på min en månad gamla smsbiljett (Okej betona att åldern är ganska överdriven). Inte för att någon bryr sig men, ja. Nu hade jag pengar och köpte mig ett riktigt månadskort. Så inget mera fusk här. Klänningen hittade jag inte någon fin och sedan intalade jag mig själv att jag faktiskt redan har en klänning här hemma som jag använt en gång. Så det får bli den. Skor har jag miljarder av så det lär inte behöva köpas några nya på åtminstone ett år (Läs: några månader). Hårfärgningsmedlet hittade jag inget jag gillade. Jag vill ha en hätta när jag gör slingor, men det fanns inte någonstans, bara slingor man målar på, nej tack till det. Hätta är Het!

 


 

Här hemma började jag baka lite bröd. Focaccia bröd blev det (därav mjölet och olivoljan som köptes). Och jag är mycket nöjd med resultatet, riktigt bra! Och framför allt gott! Sedan bad mamma, Johan baka sin choklad, apelsin kaka så den stod vi och gjorde också. Använde min fina rosform som jag köpte i Staterna, otroligt fint blir resultatet. Höjer alltid glamourstämpeln på festen!

 

Obs bilderna är inte mina. Klicka på dem för att komma till källan.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: