SKRIVET: 2010-02-28, kl 03:23:44 | PUBLICERAT I: I USA

Snowstorm

Jag tror att många kanske ha hört om den snöstorm som har slagit in här i nordöstra delarna av De Gemensamma Staterna.  Sant så sant, slog den till i torsdags och totalt knockade ut staden igår. Flera hus är utan elektricitet fortfarande, jag tillhör som tur är inte dem, jag tillhör de som fortfarande har elektricitet men inte telefoni, bredband och tv. Optimum 3 in 1 som de kör med har också sina nackdelar när stormar drar in över staden och drar ned ledningar, träd och grenar. Igår när jag var ute med den mista kunde jag höra flertalet grenar knäckas av den tunga, blöta snön som låg ovanpå och idag när min värdpappa skjussade in mig och Sarah till Chappaqua kunde vi se förödelsen, på den kilometerlånga vägen från mitt hus till "town" är säkert 10 träd nere, ett staket och en massa grenar. Gräsmästarna, Verizon (Liknanade Tele2 eller Comviq) och Optimum och andra arbetare var de ändå som körde på vägen tidigt i morse och under gårdagen. Ikväll kom vår telefoni, bredband och tv på igen, efter mer än 24 timmars upehåll, snarare runt 36 timmars uppehåll. I alla fall är vi lyckligt lottade, Sarah har spenderat natten hemma hos mig och skall göra det i dag också eftersom hon inte har ström i sitt hus, utan det var hemma hos mig eller en natt i liknande klimat som ett kylskåp som väntade henne, inte så skoj om vi säger så.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: