SKRIVET: 2010-02-10, kl 05:37:02 | PUBLICERAT I: I USA

Snowstorm

Westchester området förbereder sig, människor bunkrar upp och fyller sina matförråd, skolorna är stängda i morgon och helst skall man stanna inomhus. I morgon är det en inplanerad snöstorm. Universitet, college, Elementary schools och high schools har stängt. Redan har de första snöflingorna börjat falla men man räknar med att stormen skall börja klockan 4:30 a.m. i morgon. Barnen jublar av glädje för den inställda skoldagen, jag och de flesta andra au pairer ser en dag med extra mycket jobb. Förhoppningsvis finns det någonting vi kan göra underdagen. För att vara inlåst i huset låter inte speciellt lockande. Inte ens min värdpappa skall ta tåget in till city i morgon. Det betyder att det är allvarligt, eller förväntas vara allvarligt. Jag säger ingenting utan väntar in morgondagen innan min röst läggs, bra eller dåligt. Oavsett har jag inga termosbyxer så om jag går ut och leker är det inte av fri vilja, eller jo det är det, lite halvt om halvt.


Mathilda

Fick ni mycket snö? Vi har litegrann!



Jaa, längtar till den filmen :D



PUBLICERAT: 2010-02-10, 18:12:46 | URL: http://mathildaaupair.blogg.se/
Maria

Fast jag börjar ju varje dag kl 7.30, & för mig blir det långa pass om jag jobbar till 8.



PUBLICERAT: 2010-02-10, 19:39:20 | URL: http://miio.devote.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: