SKRIVET: 2010-01-23, kl 21:45:53 | PUBLICERAT I: I USA

1.23.2010 (US) eller 23.1.2010 (SE)

Idag har jag faktiskt inte gjort någonting anmärkningsvärt över huvud taget. Jag klev upp runt 8:30 för jag jobbade mellan 9-11. Efter det kunde jag ta bilen till biblioteket där jag lånade tre nya dvd:er (Detta är för övrigt någonting som jag tycker att svenska bibliotek skall införa, att man gratis kan låna nya och bra dvd:er. Tror det hade blivit en stor succé!). Efter tog jag bilen och styrde mot mitt andra mål för dagen: Borders. Där köpte jag boken Yertle the Turtle and Other Stories och även The Secret Garden. Saken är den att nu börjar det bli lite långtråkigt att bara spara på Quarters, så jag har nu även övergått till att samla Dr. Seuss böcker. Egentligen är de för barn, men vad gör det? När man jobbar som au pair får man verkligen lära känna barnet inom sig. Det kommer bli dyrt, så egentligen kanske jag bara skulle hålla mig till Quartersen men jaja, det får också bli som ett minne från året. Det blev även ett snabbt besök på Starbucks, och tur att det var snabbbesök för när jag vände tillbaka och var på väg till bilen som stod parkerad på andra sidan gatan ser jag P-lisan fyra bilar bort, på väg åt mitt håll. Jag hade för en gångs skull glömt att betala för parkeringen så jag sprang lite snabbt in i bilen, startade och körde iväg. Puh. Nog med äventyr för dagen styrde jag mot den lilla parken i närheten, gick två varv runt och styrde kosan hem igen. Hjälpte till med mattesidor så S kan spela mer Wii, (för övrigt under denna tidsperiod som den fina hälsningen från S updaterades på bloggen, två inlägg ned). Med musiken på högsta volym (Nja, mer lagom +++) en unge som vill leka Star Wars, chatta på internet och hjälpa till med matten så gick det riktigt bra och jag lyckades göra alla nöjda. Jag har börjat på en ny bok Hanteringen av de odöda av John Ajvide Ljungqvist. Andrea förvarnade mig att den var lite skum så jag får väl se. Annars har jag ju alltid mina Dr. Seuss böcker.

16 minuter kvar innan jag börjar jobba enligt schemat men jag kan vara snäll och låta Laura åka iväg till mallet i White Plain lite tidigare än planerat. Mig gör det ingenting, jag kan ju inte sitta här inne och uggla i nu 15 minuter.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: