SKRIVET: 2010-01-11, kl 19:42:14 | PUBLICERAT I: I USA

Dagen efter rubrik

Gårdagen bjöd på många roliga skratt och det var härligt att träffa både Ninni och Elin igen. Vi gick nämligen på Au pair skolan tillsammans så att träffa dem igen var mycket roligt. Känns skönt att kunna prata med folk som har kommit lika långt på deras resa som jag har gjort. För vi befinner oss exakt på samma ställe på vår resa och på något sätt känns det tryggt att veta att det finns människor som är precis som jag -i alla fall i den frågan. Som vanligt var jag försenad, inte för att jag försov mig utan för att jag inte kunde komma till tåget. Eftersom jag inte har bil är det alltid svårt att kunna ta mig någonstans, oavsett så kunde Stinha hämta upp mig till 10:46 tåget, och det var tur det. Vårt nästa hinder var att lyckas lokalisera en plats att träffas på, lättare sagt än gjort. 37:e gatan, vi skulle gå åt höger och förhoppningsvis mötas någonstans. När vi står på 5th Ave, ringer Ninni och säger att de är på 2nd Ave. Hm, hur lyckades vi med det, jo de lyckades gå förbi Lexington Ave innan vi hunnit komma till 37e. Aja, det var bara att vända om och träffas någonstans igen. Stinha hade en röd jacka och ja gen brun så det är en ganska bra kombination eftersom inte många andra har den kombinationen. Efter många om och men lyckades vi till slut hitta varandra. Vi tog tunnelbanan till Chinatown och gick runt lite där, men efter ett tag var vi helt plötsligt i Little Italy, så det var bara att gå tillbaka igen och igenom Chinatown vandrade vi i kylan. Varm choklad inhandlades för Ninni's del och sedan försökte vi lokalisera var vi var någonstans. Vi bestämde oss för att gå tillbaka till huvudgatan och sedan åkte vi mer uptown igen till Grand Central där vi besökte toaletterna (Grand Central har trots allt rätt fräscha, men framför allt gratis, toaletter), tog lite kort och köpte biljetter. Gick ut igen och skulle hitta den skandinaviska affären som skall finnas på Lexington, men när vi gått ca. 200 meter bestämde vi oss för att skippa det, vi viste inte vad affären hette eller var den låg, ingen bra kombination, så vi valde att gå till Rainbow. Min och Stinhas favoritaffär. Men på vägen dit hittade vi den skandinaviska affären i alla fall. Tyvärr var den stängd, men nu vet vi var den är i alla fall för framtida resor. På Rainbow blev det som vanligt lite inhandling. För min del ett par skor, för Stinhas, flertalet skor, en tröja och armband, för Elins del ett par skor och För Ninnis del ett par skor också (minns jag rätt??). En lyckad dag med många skratt och roliga berättelser som avlöste varandra. Precis så som det skall vara, kanske bara lite varmare.. Skulle ju trots allt inte skada.

Jag skall försöka få tag på kort från dagen. :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: