SKRIVET: 2010-01-13, kl 05:35:37 | PUBLICERAT I: I USA

En underbar kväll

Även om jag var precis på marginalen idag klarade jag av allting och det blev en bravut till kväll. Det började med att jag två minuter innan jag skall hämta upp E från skolan och sjussa honom till hans soccer upptäcker at barnstolen inte är installerad i bakstätet. Underbart. Som tur är har jag Sarah med mig som kan hjälpa mig installera den och som tur var, var den inte alls svår att installera. Jag hämtar upp honom i tid -till och med före de andra rituella och vana hemmafruarna. Min andra pricis-i-tid-och-med-turen-på-min-sida-uppelvelse var när ajg skulle hämta upp N, S och S's kompis från skolbussen. När jag står i dörren och tar på mig skorna för at gå ned och möta upp dem.Vad tror ni inte står parkerad där nere då om inte skolbussen. Vad fasen gör den 3 minuter för tidigt. Jag hade tur att den väntade men busschauffören är en snäll dude och eftersom S hade en playdate var det ju tvungen att vara någon hemma. Tur, det är vad jag kallar det, tur, det är vad det är jag har. Resten av dagen har flytit på, som spild glass en varm sommardag. Och rätt som det var, var klockan redan 8:00 och E skall lägga sig. Jag läste tre böcker för honom, bl.a. en Dr Suess bok. Jag älskar dem. Skall köpa med dem hem till Sverige för de är verkligen grymt bra! Sedan spenderade jag lite kvalitetstid med N och S. Jag läste bok "Captain Underpants" med S, vi är ännu inte klara, fortsättning följer på den boken. Och efter det började jag läsa the lightning theif med N. Så nu har jag två pågående berättelser med mina värdbarn. Men det känns bra att ha någonting att se fram emot tillsammans med dem som bara är mellan dem och mig.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: