SKRIVET: 2010-01-08, kl 04:30:14 | PUBLICERAT I: I USA

Inspiration

Det började igårkväll med att min värdmamma ville låna filmen "Julie & Julia" av mig. Och idag har Laura letat upp all världens fakta om denna kvinna Julia Child, letat recept, hittat och köpt ingredienser och sist men inte minst lagat denna tydligen magiska rätt Boeuf Bourguignon. Huset luktar fantastiskt gott och i morgon vid middagen skall jag smaka denna beträfliga skapelse och jag skall ge er min ressumé. Jag känner mig som en äkta matkritiker; Akta du dig Johan när jag kommer hem, var vaksam, var vaksam.. 

För övrigt åkte jag och Stinha till Manhattanville idag både för att lämna in hennes ansökan om vissa klasser men också för att hitta vägen dit. Det gick utomodentligt bra. Okej, förutom det lilla missödet då vi passerade gatan vi skulle in på.


Stinha

Folk i din närhet tror nog inte att jag är riktigt klok, med tanke på vad som händer när du är i min närhet... :)



PUBLICERAT: 2010-01-08, 04:59:44 | URL: http://stinha.blogg.se/americanstyle
Rebecca

Svar: Ja :) Mm de stora klarar sig bra själva så det är ju ingen fara med det.



Det är ju bra att du inte har det så jobbigt med barnen och sådär :)



Jag tror mer att det beror på hur personerna är än om de bor på öst eller västsidan faktiskt. Alla är vi olika :P



PUBLICERAT: 2010-01-08, 16:35:34 | URL: http://rebeccalindahls.blogg.se/
Lady Bell

Var det en film som handlade om mat?



PUBLICERAT: 2010-01-09, 14:36:21 | URL: http://[email protected]

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: