SKRIVET: 2010-01-25, kl 19:06:14 | PUBLICERAT I: I USA

Knicks på Madison Square Garden

Ljudvolymen var på hög nivå, likaså stämningen som vilade över arenan. Alla ljublade när Knicks kom inspringande på arenan men de tystnade lika snabbt då den Amerikanska Nationalsången sjungdes. Det var en spännande första period, en relativt jämn andra men tredje och fjärde var en ren utklasning från motståndarens sida. Knicks kämpade och kämpade men de kom aldrig riktigt nära segern och när jag kom hem var det första jag fick höra "Ce-Ce we don't blame you for the Knick's lost" av min värdpappa följt av "Aw, I want to have a hand like that too!". Innan matchen hade jag nämligen införskaffat mig en Knickshand, Ska man gö'at kan man lika gärna slå på stort tänkte båda jag och Mathilda. Och den är perfekt som dekoration och ett bra minne. Jag fick min smoothie från Smoothie Paradise (Läs: Min egna benämning på affären).


 Det var en otrolig häftig upplevelse att få gå på en äkta Amerikansk basketbollmatch, och trots det höga priset -$72 totalt, så var det värt varenda dollar! Mitt tips till andra är att gå på dessa evangemang också, hur ofta kan man gå på NBA hemma egentligen -aldrig för man måste vara här. Nästa tripp blir att se New York Rangers, -och gud vad jag längtar till dess! NHL here I come.

Kort sagt: Jag hade en underbar dag tillsammans med Mathilda. Det får vi göra om nån annan gång. Kanske Philladelphia, no not the cheese, cheese man.





Sara

ååh vad avis jag blir!



PUBLICERAT: 2010-01-26, 02:49:31 | URL: http://trenollsju.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: