SKRIVET: 2010-01-19, kl 04:10:32 | PUBLICERAT I: I USA

Martin Luther King's Birthday

Om det är någonting Amerikanerna verkligen saknar så är det åtminstone inte helgdagar som man firar. Idag var det åter igen en ledig dag från skolan, denna gången för att man firar Martin Luther king's födelsedag. Eller firar och firar, men ni förstår påängen hoppas jag. Dagen spenderades väl inte på något speciellt vis antar jag. De två äldsta åkte iväg med Laura och åkte skidor. E och Rich var fortfarande hemma men klockan elva hör jag hur Rich ropar in till mig att de skall åka ut en sväng antar jag att de skall vara borta si sådär 30 minuter eftersom jag börjar jobba 11:30 am. Klockan 2 p.m. var det fortfarande ingen skymt av dem. Jag funderade på om jag skulle ringa Rich och fråga om någonting hade hänt eller så, men 15 minuter senare hör jag bipet som ljuder då en bil kör upp för uppfarten, en volvo -det är de. Med två fulla påsar från Target kommer Rich upp, det är allt ifrån betterier, till laddare, leksaker och spiderman mac'n chees som inhandlats men framför allt, det viktigaste som inhandlades var en ny webcamera. Min familj går skype, då under dagen har jag hjälpt Rich att sätta upp webkameran, installera den, ladda ned skype, skapa ett account (konto) och förklarat hur det fungerat. Ikväll när alla var hemma blev det ett jungrusamtal med grandma and grandpa (i mitt fall är det farmor och farfar). Vi skulle ut och äta ikväll med när det väl kom till kritan ville inte nån av barnen åka iväg, förutom N som sa när maten var uppäten sade att han egentligen hade vetlat åka dit i alla fall hm..., så därför åkte Laura iväg till Mrs. Green (mataffär) och handlade mat medan Rich gjorde barnens apptitretare, spiderman mac'n cheese. Klockan är nu 10:07 p.m. eller 22:07 som vi sagt i Sverige (och förmodligen resternade världen) och jag är så grymt trött. Jag vet inte varför men i morgon är det nya tag och första dagen på skolveckan, även om veckan började idag (världsligt sett) men att den började igår på som vanligt amerikanskt vis.  För de skall ju alltid utmärka sig, så tro's eller ej, men enligt den amerikanska beräkningen börjar veckan på söndag. It makes no sence, but it's true.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: