SKRIVET: 2010-01-04, kl 03:42:57 | PUBLICERAT I: I USA

Sexual Hurracement is a crime on the subway too

Idag var det freezing kallt i staten New York och även i New York City. Helt galet. Jag frös och ändå var det LCC möte som jag och tre andra tjejer dök upp på. Tummen upp för det. Även Stinha var med men hon är ju inte med i vår LCC grupp eller organisation så hon var lite outsider, men inte på något dåligt vis om ni trodde det. Vi gick till Times square för att hämta gratis kartor och sedan tog vi tunnelbanan till Chinatown. Jag köpte en ny skarf och nya väntar. Mycket bra inköp tycker jag, hittade även en affär som sålde ut Timberland skor för ungefär $100 vilket inte är alls mycket plus att det var rea på dem också. Tyvärr, tyvärr, tyvärr (kan skriva hur många tyvärr som helst) fanns de inte i våra skostorlekar. Jakten på Timberland skor fortsätter. To be continued som vi säger här i US and the A. Sedan tänker jag skippa den biten när vi sprang omkring i en timma i -8 grader C och letade efter ett hotel som skulle ligger mellan 1st och 2nd Ave på 48th eller 49th street men som egentligen låg på 1st Ave 49th Street. Det var inte kul och det var svinkallt, men jag tänkte till slut att det var värt att berättas. Så nu sitter jag här i mitt överhettade rum och kollar på "Patrioten". Och tur är väl det.


Angående rubriken så är det alltså förbjudet att sextrakasera någon på tunnelbanan också. Om ni inte visste det, för det är ju alltid ett undantag när det gäller tunnelbanan/subwayn -precis som i den tyska grammatiken. I morgon är det tillbaka till den normala vardagen. Barnen är i skolan och jag jobbar eftermiddagar. Det var mycket klagomål om detta undermiddagen idag, och jag förstår varför. Vem vill gå i skolan liksom?


Rebecca

Gott nytt år!!

Allt är bra här! Hur är det med dig? Går allt bra i usa?

Jag planerar fortfarande att åka iväg men jag går liksom inte och väntar på det (man vet ju aldrig hur länge det dröjer liksom) utan jag tar det som det kommer. Jag har börjat jobba nu iaf så jag är inte arbetslös längre :)

Kram



PUBLICERAT: 2010-01-04, 14:27:29 | URL: http://rebeccalindahls.blogg.se/
Rebecca

sv; Grejen är den att jag inte har gjort i movie maker för man fattar inget där haha, gjorde med ett program som heter vegas movie elr nått och det gick bara att spara i ett speciellt filformat.



Det låter bra det, att det flyter på! Min kompis är i sin andra familj och trivs inte riktigt hundra där heller. Du trivs bra?



PUBLICERAT: 2010-01-04, 23:37:37 | URL: http://rebeccalindahls.blogg.se/
Sandra

Sv: Ja, det låter superbra :) Jättekul.

Jo, känns bra. Hade ju min första jobbdag idag och jag gillar verkligen familjen, dem är härliga.. :)



PUBLICERAT: 2010-01-05, 04:58:16 | URL: http://sandraaandersson.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: