SKRIVET: 2010-07-06, kl 09:17:34 | PUBLICERAT I: I USA

4th of July in pictures and 4G

Igår var jag som sagt inne på Manhattan. Tåget rullade in 10:37 en timma efter det vi egentligen planerat att det skulle men kanske var det tur för hettan var otrolig. Vi hoppade på pendeln mellan Grand Central och Times Square för att ta tunnelbana Q till Coney Island -Vårt mål för dagen. Där väntade ett stort folkhav, ett tv-team och mer än 10 deltagare som skulle delta i den årliga korvätartävlingen som går av stapeln. Den 96 i ordningen för det startade år 1914. Mer än detta skall jag inte säga för det vat ganska äckligt efter en stund, att äta 58 korvar under 10 minuter är mer korvar än vad jag skulle vilja äta under en dag, eller en vecka till och med. Även fast ingen rörde sig och bara stod still var det otroligt varmt och jag längtade efter att få komma hem och ta en svalkande dusch eller ett hopp i poolen. Men nej, där stod jag bland tusentals människor och svettades, 3 timmar hemifrån. Dåligt läge, säger man. Därefter tog i en promenad till vattenbrynet och promenerade längsmed, trots lite vejande från simmare och badande människor. Härligt var det iaf! Och vinden gjorde att det kändes betydligt svalare och mycket, mycket behagligare. Efter några timmars vandrande bestlöt vi oss att ta tunnelbanan "hem" till Manhattan igen. Jag var så trött att jag faktiskt somnade på tunnelbanan, tur att man har Betty med sig som varnar en när ens hållplats närmar sig, haha. Vi gick till H&M där jag köpte ett skärp, två kroppspray och ett armband för under $15. Det närmade sig Macy's årliga fyrverkerier på The Hudson River så vi begav oss åt den riktningen och mötte upp Lisa på vägen. Trots att det redan var packat med folk fick vi en hyggligt bra plats ändå -Det kunde ha varit bättre men samtidigt också mycket sämre. Se och njut men jag varnar er. Känslan att vara där går inte att få genom film! Det går ju dock att diskutera hur många barn man kunde rädda istället för att ha dessa fyrverkerier...
Vi såg även denna man uppträda live


Happy smile

 




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: