SKRIVET: 2010-06-05, kl 07:18:14 | PUBLICERAT I: I USA

Ingen AC, vilken mardröm

Som alla kanske vet har vi här i Westchester väl över 30 grader utomhus. Underbart, javisst speciellt när man har en pool att ligga vid eller ett skuggat område till hands. Vad dessvärre inte många talar om är hur jäkla varmt det är också inomhus, speciellt när ens AC har gått sönder. Fantastiskt underbart. För det var precis vad som hände igår. Och vem tror ni inte bor i den delen där AC:n gick sönder och där det är som varmast eftersom den ligger i solsidan hela dagen -Jo jag. Det var långt efter 3 på morgonen som jag somnade och väcktes tidigare i morse av våra städare som dels ville in i mitt badrum och dels ville att jag skulle sätta på AC:n. Badrummet var en enkel match att fixa, tyvärr inte AC:n. Dock blev det lättare efter nån timme då AC:gubbarna kom Alias: Eddi. Och det var som en ljuv sommardröm igen, bara att det var för sent att gå och lägga sig under täcket igen. Så jag gick upp ringde Christina för vi skulle ses men hon hade åkt till Stabels för att kopiera sina kursintyg. Så jag bestämde mig för att läsa fast av rastlöshet satte jag på mig löpargrejerna för en runda skulle jag allt ta mig! Efter en stund ringde Christina igen och sade att de var på väg hem för att äta lunch så jag satte iväg och lite drygt 40 minuter senare var jag framme. Sallad med tomater, vindruvor, morrötter och wienerschnizel var gott samt baguette med Tzatziki. Underbart.
Resten av dagen har gått lekande lätt, fredag vilket betyder inga läxor, inget läsande och bara lek så jag och den minsta satte igång ett vattenkrig. De två äldsta kom hem men valde att spela Wii istället, to bad their lost kände jag som varnat dem att jag inte tänkte göra om det med dem senare för då var det annat som var tvunget att fixas. Träningar hit och och födelsedagskalas fylde ut kvällen och det var inte förrän vid 20 som alla kom hem igen. I morgon jobbar jag 9-12 och sedan 17-23 tror jag det var. Rätt bra dag faktiskt. Skall nog ta mig ett löppass där mitt på dagen i den stekheta värmen, fy fan.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: