SKRIVET: 2010-06-23, kl 22:52:07 | PUBLICERAT I: I USA

Koll på tiden?!

”Amerikaner är människor som håller tiden”. Det var den meningen jag tror jag hörde allra mest när jag kom hit. Bullshit säger jag! Om det är någon som håller tiden är det svenskar, alla andra är ta mig fasen sena. Jag vet inte om det beror på personen eller nationen. I alla fall kan jag konstatera att om någon säger 4:30 p.m. så betyder det ungefär 4:45-4:50 p.m. Alltså en kvart senare. Hålla tiden, nja det går väl att diskutera.


Ninni

Ja det var ju de man hörde mest på skolan, att alla amerikanare är alltid i tid. De menar nog at de aldrig är i tid. Om de ska vara på ett ställe vid 16.00 lämnar de huset vid den tiden.

Du har helt rätt i att det bara är Svenskar som håller tiden. Det märker man verkligen på LCC möterna.

Jag är nästan alltid i tid, och jag hatar att vänta haha.

Men jag måste nog säga att tyskorna är värst på att hålla tiden.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: