SKRIVET: 2010-06-02, kl 02:27:06 | PUBLICERAT I: I USA

Nära ögat

I fredags hände någonting fruktansvärt. Jag fattar det nu mer i efterhand än när det väl hände men det kanske är då också man hämtar sig efter chocken att man överlevt och är utan fysiska skador. Jag skulle låna några dvd:er på biblioteket här i Chappaqua och därefter gick jag och Chrsitina till reseavdelningen. Jag läste en redeguide om Sverige och den är verkligen grymt bra! Nail on om hur vi är, riktigt skrämmande så jag tänkte låna böcker om både Finland, Norge och Danmark för att se skillnaden. Hur som helst så är vi reseavdelningen närmast ligger Amerika, därefter Asien och efter det Europa. Jag går direkt till Europa skylten och börjar leta, jag hittar en bok om Österrike och säger till Christina (som står kvar vid Amerika delen och kollar på böcker om Californien) att jag hittat böcker om hennes land och att det finns mer böcker i hyllan, dä händer någonting som inte skall ske. Vi hör en krash och ser hur en av takplattorna faller ned. Två meter från Chsristina som är på väg över till mig för att se böckerna jag pratar om och ca 90cm från mig. Okej, en vanlig takplatta tänker ni men lägg till i ekvationen en takhöjd på ca tre meter och att den var dyblöt. Då blir det genast lite mer skrämmande. Jag var chockad och sa ingenting och Christina skrek till så att bibliotikarierna kom över. Det var en av dem som för övrigt hade sett hela händelsen fast från andra sidan rummet så hon såg bara plattan falla ned. Inga skador så långt vi kunde se men nu i efterhand kan jag säga att det var nära -Grymt nära. Jag kanske inte hade dött men en rejäl hjärnskakning hade jag fått!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: