SKRIVET: 2010-06-28, kl 05:21:16 | PUBLICERAT I: I USA

New York City och Tutankhamun

Idag bar det in till New York City igen. Lite senare än vanligt, med 2:46 tåget, men värmen som ligger över New York för tillfället är obeskrivligt jobbig. Men vill egentligen inte göra någonting förrutom att ligga vid vattnet eller vara i ett rum med AC:n på för fullt. Hur som helst åkte jag, Christina och Susanne in och gick direkt till Discovery's exhibition på Tutankhamun. Jag tyckte det var otroligt fascinerande att få se de verkliga sakerna från graven och den mumifierande kroppen och all fakta omkring ämnet. Jag älskar historia så jag tror det var en perfekt grej att göra. Efter det åkte vi ned till Soho. Vi gick runt lite och jag hittade en jättegullig bokaffär som jag var tvungen att gå in i. Och jag hittade två ursöta böcker, om Woopies och Cupcakes. Därefter skulle Christina iväg och träffa en manlig person vid ett namn jag inte minns alls förrutom att det var annorlunda. Jag och Susanne fortsatte vår vandring i det oigenkänliga samhället och mysigt var väl det. Dock var vi ganska trötta (Susanne tar nog priset) så vi hoppade på tunnelbanan och åkte tillbaka till Grand Central och nästa tåg hem till Chappaqua gick sex minuter senare. Tur eller skicklighet? I detta fallet var det nog tur...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: