SKRIVET: 2010-06-18, kl 07:14:00 | PUBLICERAT I: I USA

Och tur var väl det

Ursäkta för min bloggtorka. Jag har inte haft någon motivation -för mycket att tänka på.
I söndags åkte jag inte till mitt älskade city. Denna gången skulle jag träffa Julia, Kajsa och Johanna. Tre underbara tjejer från New Jersey. Jag åkte in tillsammans med Stinha och Maria vi alla möttes upp på 6th Ave and 35th St. Och sedan bar det av till ett närliggande fik för att inhandla diverse saker. Jag tror faktiskt alla köpte en smoothie eller liknande men min var verkligen jättegod och med Julias tips att man kan lägga i proteinpulver för att känna sig mätt längre är ju verkligen toppen. Och i ett land som USA kan du säkert proppa i allt vad fabrikatsmineraler heter. Jag skojar inte. Men visst är det bättre att äta D vitamin istället för att vara ute i solen?! Det vet ju varända människa! Hur som haver splittrades vårat gäng relativt snabbt. Kajsa och Johanna skulle iväg för att titta på någonting till kameran, objektiv möjligtvis? Och Stinha och Maria skulle till en färja för att se frihetsgudinnan, jag förstod inte alls vad de pratade om -en gratis färja. Sedan förstod jag att jag själv åkt den -Två gånger. IQ-befriad? -Jag tror det är maten eller vattnet, eller kanske bristen på bra mjölk, som gör'et. Jag och Julia bestämde oss trots allt att gå Brooklyn bridge. Vi åkte ned down-town och sedan började vi vår vandring, men vi båda insåg snabbt att det inte skulle fungera, solsken, brist på vind, långärmat och långbent samt hög luftfuktighet är kanske inte de bästa kombinationerna så vi gick tillbaka, samma håll vi kommit. Vi satte oss i skuggan för att vila och vi bestämde oss för att gå omkring lite down-town på sådär udda roliga gator som finns där. Och vipps som det var går vi förbi en affär med Lösgodis. Kan ni förstå våran lycka när vi ser att de säljer kokta-ägg. Vad är oddsen att sedan affären är ägd av indier. Det är nu efter att vi inhandlat godiset som det händer. På en parkbänk sitter vi och intar den gemensama choklad vi köpt som fåglar börjar flyga omkring oss. Julia blir hysterisk (okej kanske inte riktigt men historien blir bättre med den förklaringen) och vill gå därifrån eftersom en fågel kan skita på oss. Jag skrattar bara åt det och säger skämtsamt att hon kan få låna mitt paraply om hon vill det. Så klart tackar hon ja -mot min egentliga vilja, tiden rullar på med många fundersamma blickar mot oss och det är då det händer. En fågel skiter på paraplyet. -Vad var det hon sa!
Efter det vandrade vi på Broadway upp north. En lång men skön promenad. Och vi passerade massa underbara, älskade affärer -skoaffärer. Vem skall spara masa pengar och åka tillbaka dit? - JO JAG.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: