SKRIVET: 2010-06-02, kl 08:18:19 | PUBLICERAT I: I USA

The City With a tuch of Sex

Lördagen var en helt underbar dag! Solen sken och några få moln flöt omkring på himlen. Jag och Christina åkte in redan med 9:16 tåget och därefter gick vi till MoMA (Museum of Modern Art). Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om hela den upplevelsen. Konst och konst, jag antar att vad ordet konst verkligen innebör är individuellt för jag såg inte konsten alls. På första våningen var det ett stort rum. Det var vitt och kalt och i mitten av en fyrkantig linje markerad på golvet stod det två stolar mot varandra. På den ena satt det en kvinna, helt klädd i vitt med mörkt svart hår. Hemska vibbar måste jag säga. Art in Present hette det, konsten var att sitte still på stolen och stirra på den vitklädda kvinnan. Jag förstår inte alls vad konsten skulle vara i det. Och detta var bara början! På sjätte våningen blev det ännu värre, ännu knepigare och änne mer scizofrent. Ännu mer nakna och synbara kroppar och jag förstår inte. Jag förstår det verkligen inte och jag vet faktiskt inte om jag äns vill förstå, jag tror inte det. Efter vårt något knepiga museé besök begav vi oss först efter sökandet på biografen som Laura hade berättat om. Vi hittade den, med lite hjälpa av teknologiska verktyg, och den var verkligen jättefin biografen med en gammal känsla inuti. Därefter begav vi oss till Chinatown för vi skulle hitta lite olika saker. Jag ville hitta ett par coola solglasögon men när jag provade dem kunde jag inte bestämma mig så det fick vänta. Christina visste om ett jättebra ställe där man kunde äta bra kinesisk mat och visst var det bra! Dumplingar, grönsaksmix, soppa, vårrullar och ris. Mycket mat och mycket billigt! Perfekt för större sällskap eller för dig och en till också för den delen. Sedan for vi vidare uptown igen (eller till 34e gatan) hittade vi ett smoothieställe och köpte cupcakes som vi delade. Resterande cupcakes gav vi till ett par indiska killar som såg hungriga ut. Chsristina och Marlene ville vila på gräset medan jag ville kolla in sportaffären som ligger på 42:nd and Lexington Ave. Sagt och gjort gick jag dit och hittade ett kap. Långa löparbyxor från Nike för ändast $25. Nedsatt från $50, det tyckte jag var ett jättebra pris. Därefter gick jag tillbaka till de andra och vi satt och pratade om allt och alla. Efter ett tag var vi dock tvugna att gå vidare, vårt nästa memo var bokat. Att se Sex and the City 2. Om jag tidigare skrev om att biografen var jättefin var det ingenting emot vad som väntade bakom ingången. 50- och 60tals elegansen sken och med ljuskronor som hängde i taket, målningar på väggarna och träkonst i snidderi som prydde golven och bjälkarna var det jättevackert. Drinkar gick att köpas och räda mattan var utrullad. Som att gå på premier fast ändå inte. Jag är ändå glad att vi valde att gå på denna biografen för innan filmen skall presenteras säger man att bion vi är på även är med i filmen! Så om ni nu kollar på Sex and the City 2 någon gång glöm inte att kolla in när de går på premier, för det är den bion jag är på. Fräckt som satan, och vad är chansen egentligen att man väljer samma bio utan att man är medveten om det. -Inte stor tror jag!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: