SKRIVET: 2010-03-14, kl 23:44:54 | PUBLICERAT I: I USA

Helgen i efter perspektiv

I fredags kväll kom min kompis Julia med tåget till Chappaqua. Hon skulle stanna här under helgen och hålla mig sällskap medan min familj är ute på en miniresa. vi gjorde inte mycket på fredagen utan åkte hem direkt och kollade på tv och chillade lite mer. Under lördagen bestämde vi oss för att åka till Danbury fair mall i Danbury Conneticut. Det ösregnade så färden dit tog lite längre tid än vad det skulle ha gjort under andra omständigheter, i alla fall kom vi fram och vi tittade omkring i affärerna som de hade. Vid fyra-tiden satte vi färd tillbaka mot White Plains där vi skulle äta middag på Cheescake faktory. Vill bara säga att Cobbsalladen där är jättegod! Dock blev det jättemycket mat över, lunch/middag idag, och en jättestor bit Chocolate Chip Cookiedough Cheesecake. Underbart god men otroligt mättande och jag var tvungen att sluta äta efter bara några bitar. På kvällen hade vi tänk att gå på bio - Remember me. Men pga stormen som varade åkte vi hem. Inte den roligaste resa vi har gjort kan jag meddela. Träd hade fallit ned och låg på vägarna så flera vägfiler var avstängde, vattenmassorna hade förstört flera på- och avgrenar så vägen vi skulle ha tagit hem var avstängd så vi var tvungna att köra en annan väg hem. Inte jätteskoj men utförbart. Efter många om och men lyckades vi i alla fall ta oss hem och in i garaget. Flera blixtrar lyste upp himlen under färden och det är inte roligt, för jag gillar verkligen inte åska och dunder, nä det kan jag hoppa över. Vi kom hem och kollade i alla fall på Prom night, en skräckfilm och sedan ganska många avsnitt av CSI MIAMI sedan blev det en tidigare läggdags. I morse efter de dagliga morgonrutinerna tog vi åter igen bilen ut för att åka omkring. Denna gång för att åka till Kohls, Target, Borders och TJ Mmax. Efter det var klockan relativt mycket eftersom vi i natt satte fram klockan en timma, så nu är vi fem timmar efter Sverige, bara... I alla fall körde vi förbi Bill Clintons hus och Amanda i Ugly Betty's. Sedan åkte jag och lämnade av Julia, åkte till biblioteket, förbi D'agostinos och tankade så tanken är full för Rich i morgon. Nu sitter jag och har precis ätit lite rester av gårdagens middag och väntar på att Christina skall hämta upp mig. För vi skall gå på She's out of my leage.


Emma

Hej!

Jag har några frågor till dig som är au pair. Jag ska själv åka sommaren 2012. Så jag skulle uppskatta svar:)



1. Vad är det bästa med att vara au pair?

2.Om du hade kunnat ändra på något, vad skulle det vara?

3. Hur ser en vanlig dag ut för dig?

4. Tycker du att jag gör rätt i att åka?



PUBLICERAT: 2010-03-16, 10:35:29 | URL: http://emmaarasmussen.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: