SKRIVET: 2010-03-22, kl 19:22:02 | PUBLICERAT I: I USA

Spring in NYC

Igår var verkligen en otroligt härlig dag i New York City! Solen sken och det var säkert en 22C om inte varmare och det blåste sådär härliga brisar. Vi började vår dagstur genom att gå genom Times Square för att hitta ett bra lunchställe som Sara visste om. (54th St and 7th Ave). Där finns en lunchbord med massa varianter och det är bara att välja och vraka. Sedan betalar men för vikten. Vi tog vår mat och gick till Central Park där vi satte oss på en klippa och åt vår mat i solskenet, otroligt härligt! Därefter tog vi tunnelbanan, tyvärr han dörrarna stängas innan Sara kom på så jag står innanför dörrarna och hon utanför och vipps är vi på två olika platser då tunnelbanan satte iväg. Jag hoppade av på Union Square, där jag gick till Best Buy (typ som Siba) och köpte en ny kamera och en extern hårdisk (En FujiFilm Finepix F72 EXR) , äntligen kan jag säga! Perfekt, till på lördag då vi åker iväg på våran miniresa till Washington DC. Sedan åkte jag till Prince Street för att möte upp Sara, tyvärr är ajg så smart att jag hoppas av en hållplats för tidigt så jag får gå ner några kvarter, men det gjorde inte mig något faktiskt. Sedan mötte jag Sara och vi gick tillsammans runt och kollade på gatuförsäljarna, gick in i affärer och sådär. Efter ett litet tag hamnade vi på Canal Street. Inte direkt ett trevlig ställe denna dag då en massa mörkhyade människor försöker sälja en massa saker, skriker efter en och försöker flörta med en. Två tjejer i 20-års åldern kan jag säga är ett byte för dem. Så vi försvann snabbt därifrån och gjcik bakom ett par killar med golfklubbor som såg normala ut och sedan fanns det också en del poliser där så  då känner man sig genast mer säker. Vi åkte till Centry 21 där vi skulle kolla in en ny plånbok till Sara. Vi hittade en efter många, många, många om och men. När vi väl hade hittat en plånok var klockan ganska sen och vi var hungriga så vi bestämde oss för att åta och sedan ta tåget hem. Kinesstället vi tänk äta var stängt så vi åkte till Grand Central och åkte hem. Väl här i Chappaqua åkte vi till Dinner i Mt Kisco och åt en väldigt sen middag.


På tåget



Ett klipp från Times Square



Utanför Centry 21 vid Ground Zero. Platsen där World Trade Center stod.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: